Zawsze czy to w LK8000, czy w XCSoarze jakichś informacji mi podczas lotu brakowało.
Można sobie niby pokonfigurować panele czy strony InfoXboxów,
ale potem w locie zaczyna się wachlowanie bo jedna informacja
jest na ekranie trzecią górną wartością na pierwszym, a inna czwartą dolną na piątym.
W końcu stwierdziłem, że korzystając z dobrodziejstwa open source po prostu
sobie przeprogramuję LK8000 lub XCSoar tak by pokazywał to co ja chcę i tak jak ja chcę
.
A wolę najistotniejsze informacje mieć w stałym miejscu na ekranie tak by się do ich pozycji przyzwyczaić.
Jeden z już niestety nieaktywnych członków naszego klubu współrozwijał projekt LK8000,
dzięki czemu mamy nagranie z jego
wielogodzinnego szkolenia LK8000toteż pierwotnie przymierzyłem się do kodu LK8000, aczkolwiek ówczesna jego struktura szybko mnie do tego zniechęciła.
Teraz po ok. roku podjąłem drugą próbę z XCSoar i tutaj dość miłe zaskoczenie kod ten dało się łatwo zrozumieć i modyfikować do moich potrzeb.
Na zrzucie ekranu uzyskanym z mojego Samsunga S7 widać co dodałem -
bezpośrednio na mapie prezentowane są głównie żółtym kolorem wartości:
- u góry: nazwa nast. punktu, dystans do niego i kierunek
(informacja czy do chmurki odbijamy 15 czy 30 stopni jest przydatna w szacowaniu opłacalności takiej odchyłki).
- informacja jaka strefa jest aktualnie nad nami
- po lewej:
- dystans do strefy nad nami (istotne by się nie przebić przez "sufit")
- wysokość AGL (przydatna do lądowania w polu oraz GPS AMSL - znowu by pilnować się z sufitem)
- wysokość terenu pod nami - można się zdziwić jak na południowy zachód od Pruszcza teren się wznosi
- na dole:
- nazwa lotniska ustawionego jako domowe
- coś czego niestety nie ma w standardowym XCSoar a jest w LK800, na szczęście tego zakodowanie było proste -
wysokość dolotu po prostej na bezpiecznym MC do lotniska domowego liczona względem bezpiecznego dolotu 300m.
Wartość bardzo przydatna jeśli latamy na termice nadlotniskowej i chcemy się trzymać cały czas w stożku
- odległość i kierunek do lotniska domowego
- po prawej:
- sugerowana prędkość lotu delfinem
- prędkość lotu wg GPS
- aktualne ustawienie MacCready i literka M jeśli to ustawienie manualne lub A jeśli automatyczne wyliczane przez XCSoar.
Inne drobne dostosowania:
- powiększenie czcionki tytułów InfoBoxów
- pogrubienie krzywej trajektorii zakrętu
- pogrubienie "celownika" w trybie przesuwania mapy
Pewne rzeczy zależące głównie od tego czy krążę, czy jestem na przeskoku pozostawiłem sobie nadal skonfigurowane na InfoBoxach.
Wykonałem już parę przelotów z tą wersją XCSoar w Condorze 2 i faktycznie stwierdzam, że wachlowanie stronami infoboxów zostało znacznie ograniczone.
Jeśli ktoś chciałby otrzymać taką wersję to mogę wrzucić APK (dla Androida) na jakiś serwer.
Jest to developerska wersja 7.0 XCSoar-a ale wg mnie stabilna - nie sprawiła mi dotąd żadnych problemów,
ale oczywiście
jak to w open source - wszystko robisz na własne ryzyko.
Zgodnie z licencją GPL zmodyfikowany przeze mnie kod źródłowy
jest udostępniony.