Droga Komisjo,
Składam oficjalny wniosek:
Proszę o wprowadzenie do regulaminu zmiany co do sposobu liczenia konkurencji AST, który uwzględni przypadek gdy pilot przeleci zbliżoną do maksymalnej długości trasy w krótszym niż minimalny czas zadania.
Chodzi o to, że jeśli trasa jest źle wyłożona lub wystąpią nadspodziewanie dobre warunki pogodowe i pilot pokona prawie maksymalny dystans w czasie krótszym niż określony w zadaniu to jego rzeczywista prędkość jest pomniejszana. Specjalnie piszę "prawie maksymalny dystans" ponieważ dystans ten nie jest wyznaczony w zadaniu dnia (nie wiadomo gdzie są punkty maksymalnej długości) oraz zazwyczaj nie jesteśmy w stanie przelecieć maksymalnego dystansu gdy zorientujemy się że przylecimy przed czasem.
Obecny system liczenia konkurencji skutkuje bardzo niesprawiedliwym zaniżaniem wyniku najszybszych w danym dniu pilotów.
Poruszałem ten problem parę lat temu gdy taka niespodzianka mnie spotkała a sytuacje takie pojawiają się prawie w każdym sezonie. Obecny wpis w regulaminie iż zaleca się wykładanie trasy na prędkość średnią 150km/h w klasie otwartej nie załatwia sprawy i jest to ślepa uliczka. Jeśli chcielibyśmy wykładać trasy w ten sztywny sposób to nawet w słabej pogodzie trzeba by wyznaczać duże obszary co czasem nie ma sensu.
Parę lat temu przygotowany był projekt zmiany który obejmował wszystkie przypadki i może warto do niego wrócić.
Pozdrawiam,
Karol.