Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych  (Przeczytany 50135 razy)

wiktor256

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
  • Liked: 5
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #90 dnia: Sierpień 22, 2014, 15:47 »
Cytuj
...powinniśmy pamiętać, że jednym z głównych celów naszych zawodów jest przygotowanie naszych reprezentantów do startów w imprezach wyższej rangi. Nasze regulaminy nie powinny zbyt dalece odbiegać od regulaminu FAI aby warunki rozgrywania nie różniły się zbytnio od tych jakie obowiązują na MŚ i ME.

Niestety nie jest jasne w jaki sposób zmieni się strategia latania po wprowadzeniu współczynnika odległościowego AAT. Wydaje mi się, że spekulowanie na ten temat jest mało miarodajne i tylko zastosowanie nowej formuły w praktyce może pokazać jego plusy i minusy.

Z tego powodu, proponuję aby przez pierwszy rok współczynnik odległościowy AAT obowiązywał tylko na zawodach rangi KZS i RZS.

Wiktor

wiktor256

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
  • Liked: 5
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpień 22, 2014, 15:48 »
Cytuj
A gdyby czas minimalny w AAT zastąpić minimalną odległością, ustalaną przez task settera?

Ciekawa propozycja. Masz jakiś pomysł co zrobić z wynikiem poniżej odległości minimalnej?

Wiktor

MirekMatkowski

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Liked: 39
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpień 22, 2014, 16:08 »
powinniśmy pamiętać, że jednym z głównych celów naszych zawodów jest przygotowanie naszych reprezentantów do startów w imprezach wyższej rangi. Nasze regulaminy nie powinny zbyt dalece odbiegać od regulaminu FAI aby warunki rozgrywania nie różniły się zbytnio od tych jakie obowiązują na MŚ i ME.

Marek o ile sie nie myle to takie wykladanie obszarowek jaki proponowalem jest zaleceniem FAI.
Nasz przedstawiciel powinien wiedziec wiecej na ten temat.
MC
(PL)    Safety isn't free
(GER) Freedom isn't free
www.soaring-systems.com

Wojtuś

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 198
  • Liked: 36
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpień 22, 2014, 16:08 »
Cytuj
A gdyby czas minimalny w AAT zastąpić minimalną odległością, ustalaną przez task settera?
Ciekawa propozycja. Masz jakiś pomysł co zrobić z wynikiem poniżej odległości minimalnej?
Na przykład każdy brakujący kilometr odejmowałby się od uzyskanej odległości. Czyli minD jest 150km, przeleciałeś 149, dostajesz punkty za 148. Można też kombinować z punktami karnymi.

Wojtuś

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 198
  • Liked: 36
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #94 dnia: Sierpień 22, 2014, 16:12 »
Marek o ile sie nie myle to takie wykladanie obszarowek jaki proponowalem jest zaleceniem FAI.
Nasz przedstawiciel powinien wiedziec wiecej na ten temat.
Nigdzie takiego zalecenia nie widziałem. Co więcej, próby wyłożenia takiej konkurencji od razu budzą wielkie larmo "it is a racing task".

wiktor256

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
  • Liked: 5
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #95 dnia: Sierpień 22, 2014, 16:14 »
Cytuj
Na przykład każdy brakujący kilometr odejmowałby się od uzyskanej odległości. Czyli minD jest 150km, przeleciałeś 149, dostajesz punkty za 148.

Podoba mi się! Automatycznie rozwiązuje problem, jeżeli odległość minimalna jest nieosiągalna, i wszyscy piloci przylecą poniżej odległości minimalnej.

Wiktor

wiktor256

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
  • Liked: 5
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpień 22, 2014, 20:37 »
Cytuj
A gdyby czas minimalny w AAT zastąpić minimalną odległością, ustalaną przez task settera? Odległość była korygowana współczynnikiem, przed lotem każdy pilot wiedziałby, ile dokładnie wynosi jego minimum.

Ciekawostką jest to że ponieważ odległość minimalna jest korygowana współczynnikiem, do wyników liczy się prędkość rzeczywista. Szybowce o różnych współczynnikach mające ten sam czas oblotu mają tę samą prędkość i ten sam wynik.

Wydaje mi się, że taki rodzaj AAT ma przewagę nad klasycznym AAT bo nie trzeba się trudzić ze zgadywaniem kiedy zawrócić aby nie przylecieć przed czasem minimalnym.

Wiktor

wiktor256

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
  • Liked: 5
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #97 dnia: Sierpień 22, 2014, 20:48 »
Czy jest możliwe aby komisja szybowcowa zrobiła coroczną ankietę na temat planowanych zmian w regulaminach?
Odpowiedzi są anonimowe ale limitowane tylko do zawodników którzy uczestniczą w zawodach.

Coś takiego robi się w Stanach, np. http://www.ssa.org/files/member/2013%20Fall%20Pilot%20Opinion%20Poll%20Results.pdf

Wiktor

wiktor256

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
  • Liked: 5
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #98 dnia: Sierpień 22, 2014, 21:55 »
Z amerykańskiej ankiety:
Cytuj
I noticed on several occasions that some pilots - mostly of eastern-European origin - clipped the finish cylinder at the required minimum altitude but then continued to blast towards the airport at warp-speed and grass-root altitude only to pull up and then hooking the runway since they arrived so low, regardless of who else is in the pattern. Asked about this type of arrival, I got 'that's how we fly contests at home'!

Karol Staryszak

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 220
  • Liked: 103
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #99 dnia: Sierpień 22, 2014, 22:14 »
Chłopaki, czy wy przypadkiem w teoretyzowaniu nie brniecie za daleko? Ja już się w tym gubię, a wydaje mi się, że w miarę to wszystko ogarniam.

Zróbmy tak jak proponuje Mirek, wyrzućmy czas minimalny (zróbmy 30min) i ustalmy maks. wielkość obszarów na R=10km, ostatnia może być większa i po sprawie. Proste, przejrzyste, zrozumiałe - koniec z przylatywaniem przed czasem, zawody rozgrywają się bazując o latanie a nie liczenie i probabilistykę. Nakłońmy na to wykładających, nie wiem dlaczego tego nie robią bo jak próbowali to wszystkim to wychodziło całkiem ładnie. Nie zmieniamy regulaminu, tylko sposób wykładania. W zasadzie tak się lata na Słowacji...

Jak będziemy bazować na matematyce i wzorach to mi naprawdę nie będzie się chciało przyjeżdżać na takie zawody.

Ostatnio w Lesznie ktoś mnie zapytał dlaczego tak jest o nas cicho w mediach, powiedziałem że skoro my już się gubimy w regułach to trudno wymagać zrozumienia tematu od dziennikarzy. Spróbujcie swoim znajomym niezwiązanym z lotnictwem wytłumaczyć o co chodzi w AAT a zobaczycie o czym mówię.


Pozdrawiam,
Karol.

p.s. pomysł z ankietami fajny.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

wiktor256

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
  • Liked: 5
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #100 dnia: Sierpień 22, 2014, 22:22 »
Cytuj
Chłopaki, czy wy przypadkiem w teoretyzowaniu nie brniecie za daleko?

A o czym mamy rozmawiać? Nic z naszego teoryzowania nie wyniknie, ale przynajmniej forum nie świeci pustkami :)

Wiktor

Karol Staryszak

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 220
  • Liked: 103
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #101 dnia: Sierpień 22, 2014, 22:40 »
o, to ciekawe. Myślałem, że rozmawiacie z założeniem aby jednak coś wyniknęło.

Czyli niepotrzebnie to czytałem i próbowałem znaleźć jakiś praktyczny sens ;)

pozdrawiam,
k.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

Przemo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Liked: 6
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #102 dnia: Sierpień 25, 2014, 14:23 »
Przepraszam, że zmieniam temat, ale po zawodach w Białymstoku i różnych opinii na temat kształtu mety na tym forum, składam postulat o zawężenie przepisów w sprawie mety. Meta, w zależności od usytuowania lotniska może być o promieniu jaki narzuci organizator, ale lot musi  zakończyć się w granicach lotniska opublikowanych w Regulaminie Lokalnym.

Wojtuś

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 198
  • Liked: 36
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #103 dnia: Sierpień 25, 2014, 14:46 »
A co powiecie na to: pozostawmy limit wysokości na mecie jak jest (niski, typu 50m AGL na 3km), ale dodajmy zapis, że w przypadku lądowania w obrębie lotniska punkty karne za wysokość na mecie nie są naliczane. To załatwia chyba wszystkie problemy:
1. mając normalny dolot pilot nie musi patrzeć na wysokościomierz,
2. ciągnąc na siłę do lotniska walczy tylko o kilkanaście pkt, a nie 300,
3. celowe siadanie w polu czy odpalanie silnika zaraz za metą jest wciąż karane.

Przemo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Liked: 6
Odp: Zgłaszanie wniosków - propozycji zmian w regulaminach sportowych
« Odpowiedź #104 dnia: Sierpień 25, 2014, 15:29 »
A co powiecie na to: pozostawmy limit wysokości na mecie jak jest (niski, typu 50m AGL na 3km), ale dodajmy zapis, że w przypadku lądowania w obrębie lotniska punkty karne za wysokość na mecie nie są naliczane. To załatwia chyba wszystkie problemy:
1. mając normalny dolot pilot nie musi patrzeć na wysokościomierz,
2. ciągnąc na siłę do lotniska walczy tylko o kilkanaście pkt, a nie 300,
3. celowe siadanie w polu czy odpalanie silnika zaraz za metą jest wciąż karane.

Nieważne gdzie i na jakiej wysokości ustawimy metę i tak będzie ryzyko ciągnięcia do niej na siłę. Jak daleko i jak wysoko musiałaby być meta, aby był z niej bezpieczny dolot? Może na 5 km na wysokości 400 m, bo po zrobieniu korkociągu (ryzyko ciągnięcia na siłę) wprawny pilot wyprowadzi z niego szybowiec i jeszcze będzie miał wysokość na dolot do lotniska, bez sensu.  Nagradzanie pilotów punktami za dolecenie na lotnisku lub karanie za przylecenie za nisko to już rozgrywki przy zielonym stoliku. Pilot ma ukończyć zadanie przylatując na lotnisko i tyle, proste i czytelne. Meta 3 km była ustalona po to, aby można było skonfigurować szybowiec do bezpiecznego lądowania na lotnisku i tak powinno zostać.
Ciekawostka po zawodach w Białymstoku, piloci chwalili sobie nawet i metę 5 km, twierdząc, że dla szybowców szybkich jest ona w sam raz, więcej czasu na skonfigurowanie się do lądowania, ale niech to oni się już wypowiedzą.