>>>> skoro program szkolenia szybowcowego AP z nimi niezgodny
Zgadzam się w całej rozciągłości z Przedmówcą. Należy jednak dodać, iż ULC dał dyspensę wszystkim organizacjom szkolącym do konkretnego dnia i muszą one doprowadzić swoje procedury i dokumentację do zgodności z Part-ami. Dotyczy to także programu szkolenia szybowcowego AP. Tak więc nie jest zgodny, bo Party obowiązują od 1,5 miesiąca, ale będzie być musiał.
>>>> swoją drogą z tego co mi wiadomo, to ksiązka pilota jest sprawą pilota
Tutaj również się zgadzam. Każdy Pilot decyduje czy chce prowadzić dokumentację zgodnie z przepisami, czy też nie. Te (Part-FCL podpunkt 0.50) dokładnie określają zarówno wzór jak i sposób prowadzenia. Party objęły także szybowników (czego nie robiły JAR-y), tak więc zarówno dokumentacja techniczna (na czym np. ubolewają bardzo Anglicy) jak i pozostałe aspekty są teraz regulowane przez EU.
Z wyrazami szacunku