Forum.Szybowce.Com

Gość


Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Bezpieczeństwo lotnicze / Cylinder i Flarm.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Karol Staryszak dnia Styczeń 29, 2023, 15:28  »
Niedawno jako gość uczestniczyłem w spotkaniu Komisji Szybowcowej.

Pierwszy temat to, Polska wystąpiła z oficjalnym wnioskiem do IGC aby metodę odejścia z cylindra z różnicą wysokości wprowadzić do międzynarodowych regulaminów. Tu prośba do tych którzy to popierają i mają jakiekolwiek przełożenie na delegatów IGC aby lobbować u nich. Wniosek będzie prezentowany na posiedzeniu IGC w Marcu w Kopenhadze.

Listę delegatów znajdziecie tu: https://www.fai.org/page/igc-delegates

Erazem z Lxa obiecał, że jak IGC zaakceptuje wniosek to zrobią update softu. Dodatkowo w Polsce już praktycznie nie będzie można stosować klasycznej linii odejścia według nowych regulaminów wiec KS jest przekonana, że jest to dobre rozwiązanie pomimo braku wsparcia ze stony producentów oprogramowania.

Drugi temat to Flarm i restrykcje związane z trybem Stealth i No Track.
Moją dodatkową propozycją było aby każdy zawodnik wysyłając zgłoszenie na zawody załączał dodatkowo wydruk z zasięgiem Flarma, z którym będzie startował. Być może nawet warto byłoby taką listę wywiesić później na zawodach. Link do strony analizującej zasięg:
 
https://www.flarm.com/support/tools-software/flarm-range-analyzer/

Classic Range Analyzer – tu trzeba wgrać swój plik z Flarma lub rejestratora zintegrowanego z Flarm.

O co mi chodzi i po co znowu coś wymyślam? Otóż po moim spotkaniu z Ryśkiem na Leszno Cup, zastanawiałem się dlaczego nasze Flarmy nie dały żadnego ostrzeżenia pomimo tego że minęliśmy się o paręnaście metrów natomiast w innych niegroźnych sytuacjach mój Flarm wył jak szalony? Po przeczytaniu paru instrukcji i sprawdzeniu zasięgu mojego Flarma wyłonił się nieciekawy obraz. Po pierwsze zasięg mojego Flarma był okolo 800m a po drugie montaż i sama antena Flarma ma ogromny wpływ na wzajemną widoczność urządzeń. Moim zdaniem ogromnie wazne jest sprawdzenie swojego sprzętu a nie życie w przekonaniu, że mam to musi działać.

Tu instrukcja:
https://flarm.com/wp-content/uploads/man/FTD-041-Application-Note-FLARM-Antenna-Installation.pdf

Wnioski są ciekawe. Najistotniejszy: ponieważ anteny są spolaryzowane pionowo to aby urządzenia się wydziały anteny muszą być do siebie równoległe. Jeśli będą obrócone względem siebie o 90st to urządzenia nie będą się w ogóle widzieć (!!!)... Oczywiście kadłub węglowy całkowicie zasłania antenę i montaż na deklu przyrządów nie jest dobry, montaż blisko anteny GPS zakłóca sygnał Flarm itd... Po lekturze zmieniłem antenę i teraz zasięg ciągle nie jest zadowalający ale dwa razy lepszy niż z orginalną.

Dodatkowo producent sam zaleca tryb Stealth podczas zawodów aby uniknąć grupowania się. Co ciekawe moim zdaniem wymóg posiadania Flarm jest sprzeczny z zapisami w instrukcji ponieważ posiadanie i korzystanie z niego jest odpowiedzialnością tylko i wyłącznie pilota. Polecam poświęcic troche czasu na analizę instrukcji.

13. Operating Limitations. FLARM is designed and built as a non-essential 'situation awareness only' unit to only support the pilot, and cannot always provide reliable warnings. In particular, FLARM does not give any guidance on avoiding action. Under no circumstances should a pilot or crewmember adopt different tactics or deviate from the normal principles of safe airmanship. Even with FLARM installed, you remain responsible for flying the aircraft and ensure the safety of passengers and other traffic. The use of FLARM is solely at the discretion of the commander and his delegated crew member.
2
SZYBOWCE / Odp: AC przyczepy szybowcowej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dino dnia Styczeń 25, 2023, 19:07  »
Cześć,
Niezła inicjatywa.
Mam potencjał na 2 przyczepy, nie lekkie.
Dobrze byłoby poznać ofertę na OC+AC, wyłączenia, czy AC obejmuje też coś w środku i jaki jest udział własny.

Pozdr
Dino
3
SZYBOWCE / AC przyczepy szybowcowej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jaclen dnia Styczeń 25, 2023, 18:46  »
AC przyczepy szybowcowej - trudno ubezpieczyć przyczepę starszą niż 10 lat, a jest to parę/kilkadziesiąt tysięcy.

Rozmawiałem z Brokerem zajmującym się ubezpieczeniem przyczep karawaningowych. Tam był podobny problem z AC.
Orientacyjnie koszt AC 1-1,5% wartości. Koszt zależny od liczby chętnych - Karawaniarze doszli do 0,88%.

Czy ktoś z Was byłby zainteresowany ubezpieczeniem AC przyczepy?
Dajcie znać na Forum.

Umówiłem się z Brokerem na rozmowę w początkach lutego.
On ma się zorientować w ew. szczegółach, Ja w potencjale środowiska...
4
Forum testowe / Odp: Czym są interaktywne agencje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez domi.nika dnia Styczeń 19, 2023, 21:20  »
Może poszukać pracy w agencji SEO https://wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/
5
SZYBOWCE / Szkolenie FI(S) oraz FI/TMG
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kraskiewicz dnia Styczeń 15, 2023, 11:00  »
Szybowcowy Szczecin (PL-DTO/01) organizuje szkolenie na instruktorow szybowcowych i motoszybowcowych.
Planowanie rozpoczecie w lutym 2023, a dokladne terminy po zebraniu grupy chetnych.
Szkolenie praktyczne na szybowcach Twin II Acro, Twin III Acro, DuoDiscus oraz motoszybowcu Super Dimona. Dostepne metody startu: wyciagarka, autohol i samolot/motoszybowiec.

Zapraszamy!

https://www.facebook.com/1577725939134644/posts/pfbid0zWgqXfLcEfgmJAnaTFRfCR1RSW2uKntR2JYKtK1XQkxb2AAxnh3d8oCZz2AvcoEUl/?app=fbl
6
Samoloty / Transponder samolotu Trig TT21 Mode S.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Furl199 dnia Styczeń 11, 2023, 17:24  »
Stan idealny w pudełku, wraz z zestawem instalacyjnym, formularzem 1, instrukcją instalacji i instrukcją obsługi. Kontakt: furlingerfriedrich@gmail.com
700€
7
Elektronika szybowcowa / Odp: Transponder do szybowca
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Łukasz K. dnia Styczeń 09, 2023, 21:16  »
Cześć Stanisław,
Oczywiście że nie możesz wlecieć powyżej FL 150 z transponderem klasy 2  :P i nie spodziewaj się porady typu "bierz tańszy, nie będzie problemu  8)"
Latałem z różnymi transponderami i z mojego doświadczenia największe znaczenie ma antena i miejsce jej montażu. Idealnie działa przymocowana na przyssawce do owiewki :D
Kilka moich spostrzeżeń które być może pomogą Ci podjąć decyzję:
- szybowiec dla służb ATC jest ledwo poruszającym się obiektem którego echo niemal stoi w miejscu wiec nawet jak co któraś paczka danych nie zostanie prawidłowo wysłana/odebrana ...
- latając na fali w Polsce raczej nie będziesz miał za często potrzeby i możliwości latać powyżej FL 150. A tam gdzie takie możliwością istnieją, z reguły są też strefy falowe.
- kontrolerzy są coraz bardziej otwarci. Znam przypadek wpuszczenia szybowca w przestrzeń kontrolowaną w modzie "STBY" :P
Pozdrawiam
8
SZYBOWCE / Odp: Potrzebny Pruefer do DG300
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kraskiewicz dnia Styczeń 03, 2023, 19:42  »
Szwajcaria jest w EASA. Nie potrzeba zadnych specjalnych dokumentow zdatnosciowych (lotniczych) - wszystko jest wzajemnie uznane.
Inny temat to import szybowca jako towaru do UE, spoza UE (czyli np. Szwajcarii), ale na tym sie nie znam.
9
SZYBOWCE / Odp: Potrzebny Pruefer do DG300
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Andrzej. dnia Styczeń 03, 2023, 16:05  »
Ja przerejestrowuję właśnie mojego LS-a z D na PL. Mogę się podzielić doświadczeniami. Aczkolwiek jestem na początku drogi.

Andrzej
10
SZYBOWCE / Odp: Potrzebny Pruefer do DG300
« Ostatnia wiadomość wysłana przez stanislawpl dnia Styczeń 02, 2023, 22:00  »
Jak to jest z tym świadectwem eksportowym ze Szwajcarii bo w ubiegłym tygodniu dzwoniłem do ULC i dostałem odpowiedz że Szwajcaria jest stowarzyszona z EASA i świadectwo eksportowe nie jest potrzebne. Masz jakieś pewne informacje że jest inaczej? bo właśnie się przymierzam
Strony: [1] 2 3 4 ... 10