Panie Swierzy czy jak tam Pan się zwie . Aeroklub Polski powinien zajmować się małym lotnictwem . Do tego został powołany przez swoich Członków .Spójrzmy na lotnisko w Białymstoku czyli Krywlany . Budowa pasa startowego dla samolotów na 50 pasażerów na pewno jest dokładnie wpisana w misję AP HA.. HA.. HA . Każde lotnisko na którym powstanie pas betonowy pod samoloty pasażerskie można spisać na straty dla małego lotnictwa . Już widzę te doloty szybowców na zawodach pomiędzy saab-em 2000 pełnym pasażerów .DLACZEGO TO PISZĘ ? DLATEGO IŻ DUŻE LOTNICTWO TO DUŻE PIENIĄDZE . NASZE SZYBOWCE CZY SAMOLOCIKI TO MAŁE PIENIĄDZE . MAŁY PIENIĄDZ ZAWSZE USTĘPUJE DUŻEMU . LOTNICTWO PASAŻERSKIE TRAKTUJE NAS JAK MY MUCHY NA SKRZYDŁACH . PO PROSTU WŁĄCZAM MUCHOŁAPKI I SPUSZCZAM JE PO BRZYTWIE . KAŻDE LOTNISKO AEROKLUBOWE KTÓRE ZOSTANIE ZAMIENIONE NA PSEUDO CZY STRICTE PASAŻERSKIE JEST DLA MAŁEGO LOTNICTWA STRACONE .DLATEGO PRZYKŁAD MASŁOWA A SPECJALNIE DLA PANA ŻEBY DOTARŁO .. KRYWLANY . AP ZAMIAST WYPEŁNIAĆ SWOJĄ MISJĘ STATUTOWĄ POD TYTUŁEM CSS CZY GSS ORAZ AEROKLUBY ZAJĘŁO SIĘ MIN. KRYWLANAMI . Dla niezorientowanych byłem świadkiem kiedy jeden z szybowników chciał po zakończonych zawodach w pewnym aeroklubie wrócić piratem do swojego klubu położonego pod parasolem malutkiego portu lotniczego. Rozmowa tel. podaj znaki , kolor szybowca , skąd nadlecisz , o której , ilu na pokładzie itp itd. To nie nasza bajka .
A teraz misja AP : Ile pary poszło w gwizdek w tym Białymstoku ?
http://www.bialystokonline.pl/lotnisko-na-krywlanach-pierwszy-samolot-w-2018-r,artykul,89058,1,1.html,,Lotniskiem zajmie się Aeroklub .Pas startowy na Krywlanach zostanie zmodernizowany tak, aby odpowiadał wymaganiom techniczno-eksploatacyjnym odpowiednim dla lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji. Pozwoli on na loty typu general aviation - prywatne i komercyjne z wyłączeniem lotów rozkładowych oraz wojskowych. Samolotem, pod który zostanie przygotowany pas startowy, jest 50-osobowy SAAB 2000. Lotnisko będzie mogło obsłużyć też ruch cargo. Zasięg startujących z niego samolotów wyniesie 1000-1200 km co oznacza, że w jego zasięgu będzie większość europejskich stolic.
Pas będzie miał 1300 m. W przyszłości będzie można wydłużyć go do 1470 m, by korzystały z niego samoloty 80-osobowe
Całym lotniskiem będzie zarządzał Aeroklub
. To on będzie ponosił koszty jego utrzymania
i zajmie się przyciąganiem na niego potencjalnych użytkowników. Jak mówi Truskolaski, miasto nie planuje takich działań. Po jego stronie leży tylko wybudowanie pasa''
Na koniec w sprawie władz AP . Uzyskały one mandat zaufania na kongresie więc moim prywatnym zdaniem niech dalej rządzą ! . Mój kolega powiedział dajcie im rządzić ja się przy tym będę upierał .Zdziwiony zapytałem dlaczego?. Odpowiedź była krótka skończy się im kasa, padnie to całe AP to będzie łatwiej coś od nowa zbudować niż teraz się z nimi szarpać . Potwierdzam ! Na moje niech dalej rządzą ! .