Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: 1000 km  (Przeczytany 22653 razy)

Elmer

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Liked: 44
    • Fcst24
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 20, 2015, 09:11 »
Unfortunately, last couple of days their accuracy dropped significantly.
[...]
 Did you considered a trial period or publishing your forecasts at the day end just to verify with reality?

I dont believe it dropped in last days :) . Luckily for human kind,all weather forecasts remain to be occasionally faulty for next decades.  For the purposes of long distance flights and competition flying it is rather useful to understand their sources of error and develop some  personal sense of the flaws of each. fcst24.com is essentially a RASP system, with some improvements in high resolution ground data  and high definition viewing. It is not  going better by verifying it, as most of error is from US based systems (like RASP and other GFS-based products) from known sources, for European systems from other knwon sources - mostly soil moisture data. So it is rather knowing the error margins and logic that helps to navigate in those data.

If to log into, but do not pay, then user can access freely maps in topmeteo/RASP like general view. Paid users can go deeper in detail and change calculation parameters, then maps are, contrary to other services, recalculated on the fly for them. Leaving this free would hog up my servers, as every time if user changes glider LD or minimum altitude of flight for PFD, XC-speed maps are calculated again for those parameters.
For 1000km flight planning it might be useful to draw the path on map and see variables (XC speed, tailwind, Cloudbase) changing over time.

It may take some time to get used to it, as for example the XC-Speed and PFD are deliberately organized  to represent physical fields, not classification results. So most of use is to look the dynamics of the pattern early in morning and then match it with sat24.com or visible sky, to adjust the patterns to reality. Competitions have other types of use of very high resoultion simulation , for example, attached picture shows 1km resolution simulation for Leszno area (today, 20.06 1340LCL) , pattern of micture of thermals, convergences and rains. Not that it would be exact, but as a pattern its logic matching nearby reality.



TWJ

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 51
  • Liked: 6
    • Winged Wolf
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 21, 2015, 01:34 »
Patrzę na niektóre komentarze, że "lepiej było tam" a "można było lądować gdzie indziej" i tak sobie myślę, że z tej środy to co najmniej kilka więcej logów 1000km powinno być. Tylko jakoś ich nie widać... Pochwalcie się koledzy co tam nalataliście. Do tego kolega z za zachodniej granicy, który "latał tu czasem na silniku" sugeruje, że pogody są fantastyczne. Normalnie jak bym wcześniej wiedział, że to takie proste, to bym się sam na jantarze wybrał.

Bez jaj Panowie... Pół szybowcowego świata dyma co roku w zimie do Afryki atakować przeloty 1000km i nawet tam jest to uznawane jako pewne osiągnięcie. Zestawiacie to z Polską, gdzie podstawy raczej nie sięgają powyżej 2000m a w środę do południa sięgały 1000m. Do tego cały kraj jest pocięty przez CTRy, TMA i inne strefy. Dla mnie nawet zbliżenie się do tego 1000 startując z lotniska w Polsce to jest ogromny wyczyn, za który należą się ogromne gratulacje. Za fakt, że kolega potrafił w krytycznym momencie odpuścić i nie ryzykował nabicia sobie poważnego guza należy się jeszcze większy szacunek. A że się nie udało? Co z tego? Uda się następnym razem na pewno. Powodzenia!

Pozdrawiam,
Kuba

Ty tak na poważnie? 2000m podstawy w UK to prawdziwe święto. Max co w ciągu 5 lat na termice udało mi się wykręcić to 6600ft, czyli nieco ponad 2000m AMSL. I to raz tylko. Pogoda, gdzie nosi ponad 5000ft QNH, to prawdziwe rarytas. W tym roku były 3 loty ponad 900km w UK i to tylko jednego dnia. Same topowe szybole, ale pogoda też nie rozpiszczała. Jak 900km można zrobić w UK, to myślę, że w Polsce jest mimo wszystko łatwiej. IMHO to nie jest kwestia tego jakie są postawy, tylko jak długo termiki działają danego dnia. Jak masz 10h termik i jesteś w stanie osiągnąć 100km/h średnią prędkość, to 1000km jest w zasięgu. Jest gość w UK, który na Ka6e robi 500km co roku. To nie magia, startując o 9 rano, nawet robiąc 50km/h, o 19:00 masz 500km przelecianych na Ka6e.
Pozdrawiam
TWJ
_______________________________________ _____
https://www.facebook.com/WolfTheAviator
https://www.youtube.com/WolfTheAviator

kk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Liked: 141
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 21, 2015, 10:37 »
Jest gość w UK, który na Ka6e robi 500km co roku. To nie magia, startując o 9 rano, nawet robiąc 50km/h, o 19:00 masz 500km przelecianych na Ka6e.

To nie magia zrobić 500km na Ka6e? Kolega lotnik-teoretyk zapewne?
KARKONOSKIE STOWARZYSZENIE SZYBOWCOWE-Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

Docent

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 73
  • Liked: 12
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 21, 2015, 11:24 »
Sądzisz, ze z wiatrem to niemożliwe? Widzę, ze Kolega nie obeznany z historią. Np. w latach 60-tych odholowywano szybowce z Leszna pod Zieloną Górę i leciały one z wiatrem pod granicę (a czasami i za) z ówczesnym ZSRR. Teraz ze względów logistycznych, ekonomicznych i zagospodarowania przestrzeni powietrznej nie praktykuje się takich przygód.

Docent
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2015, 11:27 wysłana przez Docent »

kk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Liked: 141
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 21, 2015, 11:39 »
Oczywiście, że możliwe. Drażni mnie tylko to podejście, że to takie proste bo "gdzieś tam w UK jest facet, który tak robi". Niech kolega pokaże ze trzy SWOJE logi z 500km lotu na Ka6e i dopiero potem rozpowiada, że to nie magia. Niestety nie dość, że w naszym kraju jest 38mln specjalistów od piłki nożnej, medycyny i polityki to jeszcze jak widać nie brakuje też takich od 1000km przelotów i 500tek na Ka6e.
KARKONOSKIE STOWARZYSZENIE SZYBOWCOWE-Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

andrzej

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 610
  • Liked: 86
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 21, 2015, 11:47 »
Temat już poruszany w wtym wątku :
W Polsce mamy ze   20 szybowców wysokiej klasy.....prywatne...

Jak tu bić rekordy.....

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2015, 11:50 wysłana przez andrzej »
andrzej

boruh

  • Gość
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 21, 2015, 14:07 »
kupić 21 szybowiec , skoro to wg ciebie kwestia prywatnego szybowca

piciu

  • Eksperci KS
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Liked: 12
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 21, 2015, 15:04 »
A może Komisja Szybowcowa powinna wprowadzić zakaz kupowania szybowców wysokiej klasy przez prywatnych właścicieli? i na wszelki wypadek wypożyczania takich za granicą.

andrzej

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 610
  • Liked: 86
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 21, 2015, 17:02 »
Boruh i Piciu

Skoro sprzęt to nie problem zapewne dacie rade pyknąć tysiaka na Jantarze,  a 750 na Piracie  .....amoże i tysiąc na Piracie?

Jak widać nie brak wam złej woli, bo nic nie mam  i nie pisałem przeciw prywatnym właścicielom-. ,raczej to kwestia statystyki

Czekam na przeloty...


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2015, 17:07 wysłana przez andrzej »
andrzej

boruh

  • Gość
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 21, 2015, 19:47 »
skoro na piracie można 500 to i 1000 na jantarze można , kwestia umiejętności i pogody (którą coraz lepiej mozemy obrazować i prognozować co zapewne ułatwia zadanie)


niestety (nawet jesli pojade do RPA lub Australii ) znam swoje miejsce w szeregu i wiem ze duuuużo kumulusów zaniknie zanim zbliżę się umiejętnosciami do atakowania rekordów.

Złej woli nie mam i w związku z tym  życzę wszystkim by jak najszybciej doszli do etapu posiadania własnego wysoko-wyczynowego szybowca

co moim zdaniem nie wywróci tabeli rekordów na druga strone.





« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2015, 19:49 wysłana przez boruh »

Docent

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 73
  • Liked: 12
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 22, 2015, 18:31 »
Jako ciekawostka - w zalaczeniu 500tka Jurka Mercika na Piracie , wygrzebana gdzies na szpp.pl. Tego dnia (2006-07-26) nikt nie pokonal wiecej, niz 600km (przynajmniej wg szpp)...

Docent

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 22, 2015, 21:53 »
Cóż? Na pewno taki przelot  - rekord -  to pogoda+sprzęt+pilot,  przy czym pogoda ma decydujący wpływ /?/.
Sprzęt też ma i to wielki - w końcu przed wojną duże przeloty piloci wykonywali tylko na najlepszych, doskonałych szybowcach - np. pilot Tadeusz Góra i wysokowyczynówka tamtych czasów szybowiec PWS-101, a lot oczywiście z Bezmiechowej do Wilna prawie; z wiatrem.
I chyba jest różnica między Piratem, a super nowoczesnym ASG, tak jak między obecnym sprzętem audio/video w kokpicie, a tamtym wyposażeniem - skromny wariometr, licha bateryjka w zakrętomierzu, zacinający się prędkościomierz, zdarte wyblakłe płótno na skrzydle, etc, ergo... respekt i tyle. Oczywiście, idąc tym tropem, czekam na przelot rzędu 1500 km w Polandzie /sic!/. Bo taki to powinien teraz być. :)
Tom



« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2015, 22:08 wysłana przez Tom »

PRE

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 71
  • Liked: 18
  • LXNAV Polska
    • LXNAV Polska
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 23, 2015, 02:17 »
Gratulacje za 1000km Panowie!

Załączam relację z "przymrużeniem" oka z mojego skromnego rekordu juniorów tego pamiętnego dnia :)

http://gliding4ever.pl/?p=506

Pozdrawiam

PS. Czy jest gdzieś może relacja Witka Czarnika z 889km na Jantarze?
http://posamkres.szybowce.pl/rejestr/rekord_dane.php?id=386
"Trzeba młotka wytrwałości, by wbić gwóźdź do sukcesu!"

Autoryzowany dealer w Polsce:
LXNAV, Naviter, SoaringXX, Jaxida Covers, Novak Wingcovers, SkySight.io
Radiostacje 8,33 kHz

www.lxnav.pl // info@lxnav.pl // 508 396 803
www.facebook.com/lxnavpolska

Andrzej Czop

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 449
  • Liked: 203
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 23, 2015, 08:03 »
Oprócz zgłoszenia do rekordu możesz zgłosić lot do odznaki nr 8 za 750 km :)
Gratulacje jeszcze raz!!!

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 1000 km
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 23, 2015, 09:04 »
Przede wszystkim dziekuje za mile odpowiedzi. Nie, nie oczekuje El Dorado. Takie dni jak na zdjeciu w zalaczniku (21.5.15: podstawa >2000m i wznoszenia >6m/s calkowane) zdarzaja sie w Niemczech tez rzadko. Mam sympatie do Polski, bo Mama stamtad pochodzi (Dynow), rodzice zony zyja w Polsce, wiec co byloby lepszego niz pojechac w ladna okolice z nadzieja dobrej pogody i pogadac z rodzina/pilotami/znajomymi.

W Niemczech zawsze staram sie latac wzdluz "pagorkow": moj typowy trojkat ~550km to Rhön/Thüringer Wald ~650km to: Rhön/Thüringer Wald/Alb.

http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=433475
http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=2371159

Uwielbiam tereny Mazur i np. lotnisko w Ketrzynie ma trawke jak pole golfowe. Niestety to daleko i ode mnie i od jakichkolwiek znajomych/rodziny, dlatego bardziej mysle o poludniu Polski, i poniewaz chcialem to juz zrobic dawno, moze nareszcie w nastepnym roku kopne sie z przyczepa a nie samolotem z silnikiem.

P.S. Ja latam tylko i wylacznie rekreacyjnie. Bedzie 300km, bedzie 600km, obojetne, wazne aby tylek byl w powietrzu. A odnosnie 500ek na K6, to czasami nawet glupi ma szczescie bo moj pierwszy lot na K8 byl gdy podarowalem klubowi i wbudowalem do wszystkich szybowcow logery + WinPilot (2003?) i testowalem samolot po samolocie. W dniu gdy latalem K8 bylo raczej burzowo i w moment zrobilem prawie 300km, Niestety moim plecom pozycja w K8 zbyt sie nie podobala i wrocilem na lotnisko. Niecaly tydzien pozniej chodzilem znow bez laski.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2015, 09:14 wysłana przez Gregor »

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.