Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: 13,5 m na start!  (Przeczytany 45472 razy)

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 21, 2015, 21:44 »
 -dobre,sprawne smiglo trudno schowac we wglebieniu,
lecz szuka sie rozwiazan kompromisowych...

http://www.front-electric-sustainer.com/news.php

-samo zlozone smiglo nie generuje duzego oporu,
natomiast psuje laminarny oplyw znacznej czesci kadluba...

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 21, 2015, 21:47 »
Ale o jakim ty tam gościu mówisz opływie? Kadłub może trochę z przodu go ma, potem maskara się robi. :)
Przez skrzydło, które generuje największy opór w sumie.
Tom
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2015, 21:52 wysłana przez Tom »

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 21, 2015, 23:43 »
-wlasnie o ten przod chodzi...
\przeciez nie instalujemy tam turbiny wiatrowej!\

-a dlaczego konstruktorzy staraja sie laczyc owiewke z kadlubem bezszczelinowo?

http://soaringcafe.com/2011/01/design-of-a-competition-sailplane/

-i nad oporami interferencyjnymi glowekuja...

http://www.homebuiltairplanes.com/forums/attachments/aircraft-design-aerodynamics-new-technology/24581d1370291702-reduction-interference-drag-laminar-airframe-pylon-wing-2ikqhk8.jpg

-a jak zmniejszyc opory kadluba,to Wszyscy wiedza,

http://cafefoundation.org/v2/tech_enablingtech_dragreduction.php
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2015, 00:10 wysłana przez henryk »

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 22, 2015, 19:10 »
 "Оказалось, что кроме тромбов оно препятствует налипанию любых загрязнений, включая раздавленных мух, жуков и комаров. Оно не высыхает, не стирается и не смывается обычными средствами. Думаю, что обновление покрытия будет требоваться 1 раз за 3-4 сезона.
Мы не проверяли, но вероятно оно будет препятствовать и намерзанию льда или инея.
Думаю, что для высокотехнологичных ЛА это покрытие может быть весьма полезным."

-taka informacje otrzymalem,wydaje mi sie warta zainteresowania,szczegolnie dla szybowcow!

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2015, 00:08 wysłana przez henryk »

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 24, 2015, 07:57 »
Nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba na tym forum jakiś czas temu czytałem wątek z zachwytem nad FESem.
I opinię, że złożone śmigło daje opór porównywalny z otwartym okienkiem w szybowcowej limuzynce.

Zawsze propagowalem wersje umieszczenia smigla w stateczniku pionowym. Zwlaszcza fakt mozliwosci umieszczenia smigla o duzej srednicy poprawilby jego doskonalosc. Motor moze byc umieszczony w kadlubie, a smiglo idealnie da sie schowac, jezeli uzyje sie "klapek". Wal napedzajacy w miedzyczasie (najpozniej od Do435) juz dawno nie jest problemem. Ale jakos nikt na to nie wskakuje.

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 24, 2015, 08:49 »
-tego typu konstrukcje istnieja,

.homebuiltairplanes.com/forums/attachments/general-experimental-aviation-questions/35122d1412125992-help-me-decide-configuration-easy-build-solar-hang-glider-med_res_wing_mount_copy.jpg

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2011/06/eg-1-580x386.jpg

http://www.homebuiltairplanes.com/forums/aircraft-design-aerodynamics-new-technology/13820-motorglider-propeller-position-search-information-papers.html

natomiast optimum nalezy szukac w=

 http://www.gizmag.com/glow-glider-microlight-hybrid-proairsport/36549/

 i=
https://www.youtube.com/watch?v=zd5z0kQCNGQ

\wykorzystanie energii wirow brzegowych...\


 

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 24, 2015, 11:32 »
-tego typu konstrukcje istnieja,
Oczywiscie, jednak glowny nurt nowych konstrukcji nie podejmuje tego tematu.

Nie zgadzam sie, ze turbina to Optimum. Juz z powodu nie istniejacych przepisow JAR, ale rowniez z powodow technicznych (n.p. zuzycie paliwa).

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 24, 2015, 13:47 »
Oczywiście śmigło z tyłu to nic nowego - w latach 90-tych powstał szwedzki szybowiec Windex, ale kariery dużej nie zrobił. Poza tym śmigło z tyłu, to dodatkowa waga w niedobrym miejscu, problem dołożenia z przodu balastu wyważenia etc.
Tom

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 24, 2015, 14:41 »
Poza tym śmigło z tyłu, to dodatkowa waga w niedobrym miejscu, problem dołożenia z przodu balastu wyważenia etc.
Tom
Przepraszam, ale tylko dlatego ze wiekszosc konstruktorow popelnia blad w obliczeniach i z reguly "wychodza" im samoloty za ciezkie z tylu, to nie ma to nic z tym wspolnego, ze to miejsce jest "niedobre".
W moim DG1000T mam 8kg balastu z tylu i znam wielu pilotow ktorzy maja podobny balst z tylu.

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 24, 2015, 19:55 »
Przepraszam, ale tylko dlatego ze wiekszosc konstruktorow popelnia blad w obliczeniach i z reguly "wychodza" im samoloty za ciezkie z tylu, to nie ma to nic z tym wspolnego, ze to miejsce jest "niedobre".
W moim DG1000T mam 8kg balastu z tylu i znam wielu pilotow ktorzy maja podobny balst z tylu.
Zgodnie z któryśtam prawem Murphiego po każdej naprawie środek ciężkości statku powietrznego przesuwa się do tyłu.
To jest więc konstrukcyjny margines na przyszłe naprawy ;)

A konstruktorowi do regulowania położenia środka ciężkości służy... akumulator!

pozdr
Dino

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 25, 2015, 00:05 »
-tego typu konstrukcje istnieja,


Nie zgadzam sie, ze turbina to Optimum. Juz z powodu nie istniejacych przepisow JAR, ale rowniez z powodow technicznych

 (n.p. zuzycie paliwa).



-szybowiec z napedem pomocniczym nie zuzywa duzo paliwa,
dlatego coraz czesciej stosuje sie zasilanie elektryczne...

-wprowadzenie bardzo sprawnego napedu kola jeszcze poprawia ta sytuacje!
\kolowanie,rozbieg\.

-na przeciwnym biegunie mozna postawic nasz motoszybowiec OGAR=nierzadko brakuje mu lotniska dla rozbiegu...

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 25, 2015, 08:21 »
-szybowiec z napedem pomocniczym nie zuzywa duzo paliwa,
Tak i nie. Moj zuzywa praktycznie Zero i to nie dlatego ze malo latam. W moim baku 7 Litrow to juz duzo, bo to okolo pol godziny przy wznoszeniu 1,5m/s. Natomiast dla turbiny, ktora ma BARDZO male wznoszenie ~0,5m/s i zuzywa chetnie 40l/h i wiecej bak ponizej 20l jest smieszny. Tu nawet nie chodzi o pieniadze, lecz o wielkosc baku i ciagle "wozenie" ze soba paliwa.

Gdy rozpoczalem moj projekt DG300 + halas z Jaroslawem Potmesil wspolnie chcielismy cos wypracowac. On zdecydowal sie na turbine, ja odradzalem zwlaszcza z powodow legalizacji. To bylo 12 lat temu. Moja konstrukcja GG300 lata legalnie z oficjalnym papierkiem EASA od ponad 10 lat. Z tego co wiem po dzis zadna turbina nei ma nic poza tymczasowym Permit to fly. Przykre ale prawdziwe.

FES w miedzyczasie dzieki LiFePo ma sens, mimo to nie chcialbym psuc sylwetki smiglem z przodu juz z samej estetyki.

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 25, 2015, 08:47 »

 -ze znanych mi konstrukcji najbardziej podoba mi sie modyfikacja systemu S-10,
w wersji elektrycznej \nadaje sie do wiekszosci szybowcow,w tym i starszych...

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 25, 2015, 11:03 »

 -ze znanych mi konstrukcji najbardziej podoba mi sie modyfikacja systemu S-10,
w wersji elektrycznej \nadaje sie do wiekszosci szybowcow,w tym i starszych...
Nie jestem pewien bo z reguly z przodu po prostu brak miejsca.

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.