Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: 13,5 m na start!  (Przeczytany 45475 razy)

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 27, 2015, 13:07 »
-niedawno ukonczyl szkolenie,zapewne legalnie...

\mial szczescie polatac w gorach z Mistrzem Lukaszem!\

-co sie tyczy homologacji,to zbyt wczesnie wyrokowac,
lataja i MOTO_MUCHY i inne stwory,jedne troche lepiej a drugie troche gozej!
O.k. niedokladnie sie wyrazilem. Wiec chce latac z samolotem ktore nie jest legalnie dopusuczony do ruchu?*

* Kazda zmiana wbrew homologacji automatycznie "kasuje" samolot az do PTF. Nie wiem jak to lepiej wyrazic.

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 27, 2015, 15:05 »

 -nie wiem co to PTF...,
czy na prywatnym polku wzlotowym tez obowiazuje?

UX

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 113
  • Liked: 29
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 27, 2015, 15:59 »
Permit To Fly....
Szybowiec nie przestaje być statkiem powietrznym z racji przetransportowania go na jakieś pole. A statki powietrzne są objęte przepisami prawa. Wykonywanie na nich lotów niezgodnie z obowiązującym prawem będzie co najmniej wykroczeniem.

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 27, 2015, 16:20 »
Permit To Fly....
Szybowiec nie przestaje być statkiem powietrznym z racji przetransportowania go na jakieś pole. A statki powietrzne są objęte przepisami prawa. Wykonywanie na nich lotów niezgodnie z obowiązującym prawem będzie co najmniej wykroczeniem.
A PKBWL napisze:

Działając w oparciu o art. 5 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
Nr 996/2010 w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania
im oraz uchylającego dyrektywę 94/56/WE1
a także art. 135 ust. 6 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych postanowiła:
Odstąpić od badania zdarzenia lotniczego.
„ […] 1) statek powietrzny w chwili zdarzenia był używany przez osobę nieuprawnioną, […]”
„ […] 3) statek powietrzny został zbudowany lub był używany niezgodnie z obowiązującymi przepisami, […]”


pozdr
Dino

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 27, 2015, 20:41 »
 -czyli niezarejestrowany szybowiec nie jest "statkiem powietrznym" \SP-\?

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 27, 2015, 21:08 »
-czyli niezarejestrowany szybowiec nie jest "statkiem powietrznym" \SP-\?
Aż mi się przypomniała scenka z liceum.
Po przepytaniu kolegi nauczycielka, pełna zdziwienia i oburzenia powiada:
- Frankowski, ale ty masz luki w wiedzy!
Na co tenże, ze stoickim spokojem:
- Pani profesor, ja nie mam w czym mieć luk.

Panie Henryku, z całym szacunkiem dla waszego zapału i zaangażowania,
ale nie powinniście nie tylko kasperwingi budować i oblatywać, ale z takim
poziomem wiedzy, to nawet plastikowych modeli kleić powinno się wam zabronić.
Nie tylko dla waszego bezpieczeństwa.
Czasy dzikiej partyzantki z lat 70tych i 80tych ubiegłego stulecia już dawno minęły.

Nie twierdzę, że każdy przepis z automatu powoduje wzrost bezpieczeństwa,
ale przy takim podejściu...

Jak to powiedział kiedyś na odprawie po "niemal przesłance" mój instruktor:
"W takich przypadkach, na dzień dobry, bez pytania prokurator od razu sadza czterech do brydża".

W dalszym ciągu - mało guzów winszuję,
pozdr,
Dino

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 27, 2015, 21:12 »
Dino, czy ty aby nie pracujesz dla takiej jednej organizacji antylotniczej w Polandzie ?:)
A ja jestem za guzami! A co tam. Czasy są takie, że nawet niedługo modeliku nie będziesz mógł na polu - własnym, a jakże - puścić bez odpowiedniej zgody i - opłaty!!!
Chodzi o to, że latanie na szybowcu bez pozwolenia to jak jazda samochodem bez prawka. Proste.
Ale temat był I zawody 13,5! Nieoblot GP-14 - kiedy poleci? Co z seryjną produkcją Diany 2 Versvs z FES?
Tom
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2015, 21:17 wysłana przez Tom »

UX

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 113
  • Liked: 29
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 27, 2015, 21:23 »
-czyli niezarejestrowany szybowiec nie jest "statkiem powietrznym" \SP-\?
Samochód nawet wyrejestrowany pozostaje pojazdem mechanicznym. Żeby nim legalnie jeździć po drodze publicznej, oprócz rejestracji trzeba mieć ubezpieczenie, ważne badania techniczne i prawo jazdy. Ze statkami powietrznymi jest bardzo podobnie :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2015, 21:26 wysłana przez UX »

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 27, 2015, 21:30 »
 "Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych postanowiła:
Odstąpić od badania zdarzenia lotniczego.
„ […] 1) statek powietrzny w chwili zdarzenia był używany przez osobę nieuprawnioną, […]”
„ […] 3) statek powietrzny został zbudowany lub był używany niezgodnie z obowiązującymi przepisami, […]”


-odstepujac od tematu "13,5",
prawie rok minal od wypadku BEKAS1-A,a tu cisza...

-KASPERWING wazy ponizej 115 kg,wiec jest traktowany jak rower...

-gdy bedziemy mieli zamiar zaklocic przestrzen powietrzna,poinformujemy odpowiednie sluzby.

-mnie osobiscie Zona zabrania latania,musze jeszcze poczekac...

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
[OT]13,5 m na start!-ale z głową i w ramach umiarkowanego postępu...
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 27, 2015, 21:54 »
Pełen temat:
13,5 m na start!-ale z głową i w ramach umiarkowanego postępu w granicach prawa*

Dino, czy ty aby nie pracujesz dla takiej jednej organizacji antylotniczej w Polandzie ?:)
A ja jestem za guzami! A co tam. Czasy są takie, że nawet niedługo modeliku nie będziesz mógł na polu - własnym, a jakże - puścić bez odpowiedniej zgody i - opłaty!!!
Chodzi o to, że latanie na szybowcu bez pozwolenia to jak jazda samochodem bez prawka. Proste.
Ale temat był I zawody 13,5! Nieoblot GP-14 - kiedy poleci? Co z seryjną produkcją Diany 2 Versvs z FES?

Temat zszedł na inne tory, ale wydaje mi się, że warto nieco pociągnąć, choć pewnie niektórzy wezmą to za trolowanie.
Ale to trochę taka praca u podstaw. Taki doktor Judym się czasem we mnie odzywa.

Nie, nie pracuję w żadnym urzędzie przeciwlotniczym, czasem mam z kilkoma nawet do czynienia.
I co?
I właśnie to samo. Prawo tworzą byle jakie, bo nie mają pojęciach o podstawach awiacji.
A na końcu okazuje się, że inny urzędnik interpretuje to prawo i jeśli ma kiełbie we łbie - to idzie jak po maśle,
jeśli jest miernotą, to tworzy problemy, żeby mieć dupochron.
A potem to idzie dalej...
I pisze mi taki jeden pilot "I belive that ECON Cruise is in fact LRC (Long Range Cruise) which[...]",
albo zaglądnie jeden z drugim na pierwszą stronę manuala i tam stoi:
"Gear down max. operating speed 250KIAS" i się dziwi, że samolot mu nie chce wznieść się wyżej niż antena PKiN.
Bo nie doszedł do strony 4 (czwartej!), gdzie są podane zalecane prędkości 220KIAS...
Albo inny "profesor" wyliczył, że Cost Index powinien być 6.
A potem się dziwi, że samolot jest 12 minut za wcześnie...
Inny każe pilotom sterować prędkością samolotu za pomocą CI właśnie.
Pilot z kolei skarży się, że miał straszne przepały i musiał wylądować na dotankowanie,
ale nikt nie zauważył, że plan lotu był policzony na FL360 a ze względu na wiezione cargo lecieli max FL260...

Takich straszno-śmiesznych historyjek mam setki. Ale to nie na szybowcowe tematy w sumie.
A gdzie jest problem?
Problem jest u podstaw.
Wiem, że przepisy są czasem przeciw nam. Ale to dlatego, że nie ma ludzi porządnie lotniczo wykształconych i obytych,
którzy są na odpowiednich stanowiskach. A degrengolada się posuwa i dlatego nie będziesz mógł niedługo puszczać
modeliku nad swoją łąką.
Sorry - takie mamy (w) czasy. Dupochron przede wszystkim.
Do tego ludzkość nie dorosła do technologii, która sama wymyśliła.
"Kto mi zabroni latać sobie dronem? Moim własnym? Na moim niebie?"
A to, że taki kupił drona zaraz po tym, jak nabył tanią działkę pod ścieżką podejścia nie jest argumentem?
I że nadarza się okazja, żeby pstryknąć fotkę pilotom?

Co do guzów. Jeśli ktoś sobie sam nabija - niech mu wyjdzie na zdrowie.
Tylko często przy takich okazjach są inni poszkodowani, którzy nie mają nawet cienia szansy na odszkodowanie,
bo: (patrz mój post dlaczego PKBWL nie bada wypadku).

pozdr
Dino


*)https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_Ha%C5%A1ek

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 27, 2015, 22:07 »
-odstepujac od tematu "13,5",
prawie rok minal od wypadku BEKAS1-A,a tu cisza...
PKBWL ma 30 dni na raport wstępny i rok na końcowy. Jeśli są okoliczności, z powodu których nie można opublikować rapotu końcowego, w każdą rocznicę jest publikowanie oświadczenie tymczasowe.
-KASPERWING wazy ponizej 115 kg,wiec jest traktowany jak rower...
Roweru w rozporządeniu nie widać:
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2013/1032/D2013000103201.pdf
-gdy bedziemy mieli zamiar zaklocic przestrzen powietrzna,poinformujemy odpowiednie sluzby.
Operujecie w przestrzeni klasy G.
Nie musicie nikogo informować, ale to jest jednak przestrzeń.
-mnie osobiscie Zona zabrania latania,musze jeszcze poczekac...
W tym przypadku - taka Żona to skarb.

pozdr
Dino

Marian

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 182
  • Liked: 69
    • Galeria Mariana
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 27, 2015, 22:23 »
Dino,

Krótko - szacun :-)

I na pewno żadne trolowanie nie wchodzi tutaj w grę...,

Marian

Ps. Jednak - są tacy, którzy będą nadal na tym Forum pisać posty do samych siebie i udowadniać, że Ziemia jest płaska, od góry nakryta Niebem, a od spodu podparta Piekłem... Klik, klik :-)


henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 27, 2015, 22:27 »
"W tym przypadku - taka Żona to skarb."
-pozatym dobrze karmi i slicznie spiewa...

https://www.youtube.com/watch?v=qQ6Vt0pW-sk

-i do 70-ki mam jeszcze poltora roku!


henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 27, 2015, 23:39 »
Cytat: Dino link=topic=


Roweru w rozporządeniu nie widać:
[url=http://dziennikustaw.gov.pl/du/2013/1032/D2013000103201.pdf
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2013/1032/D2013000103201.pdf[/url]


pozdr
Dino
[/quote]

-najlepiej skonfigurowana jest ostatnia strona...

\zapewne po 2002r. pojawily sie nowsze,bardziej realne przepisy?\

PS=a propos poziomu wiedzy=sa problemy,ktore malo mnie  obchodza\polityka i przepisy\ a sa i takie,nie koniecznie zwiazane z moim profilem wyksztalcenia,ktore poznalem troche lepiej...np. dynamika i aerodynamika procesow niestacjonarnych...

http://www.aeroklub-polski.pl/aktualnosci/projekt-goat-budujemy-mikroloty/
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2015, 23:47 wysłana przez henryk »

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 28, 2015, 10:17 »
PS=a propos poziomu wiedzy=sa problemy,ktore malo mnie  obchodza\polityka i przepisy\ a sa i takie,nie koniecznie zwiazane z moim profilem wyksztalcenia,ktore poznalem troche lepiej...np. dynamika i aerodynamika procesow niestacjonarnych...
Nie zmienia to faktu, ze to "cos" czym chcecie latac, moze spasc na mnie lub kogos innego, a ja nie lubie guzow. Post Dina bardzo mi sie podoba choc wiele slow bylo dla mnie nieznanych (dupochron mi sie podoba), ale dokladnie opisuje sytuacje. Niestety widzialem juz duzo na niebie i nie trzeba jeszcze amatorow, ktorzy wbrew jakimkolwiek przepisom i prawom lataja jakimis wlasnymi kreacjami.

Na pewno nie jesten przeciw wlasnej inowacji, ale przynajmniej jakies tam pojecie powinno byc. Gdybym sadzil inaczej na pewno nie staralbym sie o PTF ktore w sumie kosztowalo pare tysiecy i o homologacje ktora kosztowala jeszcze wiecej.

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.