Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: 13,5 m na start!  (Przeczytany 45452 razy)

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 25, 2015, 15:13 »
-prototyp bedzie zainstalowany w JANTAR1...

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 25, 2015, 17:04 »
-prototyp bedzie zainstalowany w JANTAR1...

-ze wzgledu na mala srednice czesci dziobowej skladane smiglo bedzie mialo 2+2 lopaty.

-nie trzeba zmieniac struktur nosnych szybowca.

andrzej

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 610
  • Liked: 86
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 25, 2015, 20:35 »
a Kiedy? rok dwa pięć?
Czy bedzie też pasował  do Jantara 2 i 3 ?
Przewidywany koszt?
Zarejestrowany jako co ?
ARC jakie? permit to fly?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2015, 20:41 wysłana przez andrzej »
andrzej

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 26, 2015, 08:40 »

 -ja sluze Koledze z AStalowaW \tez Andrzej\ jako cialo doradcze
i nie odpowiadam za swoje slowa...

-silnik wlasnej konstrukcji jeszcze nie ukonczony,smigla tez nie ma.

-slabo odrozniam modele JANTARow,dzioby wydaja mi sie podobne...

-koszty wlasne znikome,o komercji mowic za wczesnie.

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 26, 2015, 08:58 »

-silnik wlasnej konstrukcji jeszcze nie ukonczony,smigla tez nie ma.
Koszty dopuszczenia takiego silnika oficjalnie przez EASA to okolo 40h inzyniera EASA. Taka godzina chwilowo kosztuje 340,-€
Smiglo podobnie.
Do tego dochodzi jeszcze koszt mierzenia halasu w przelocie. To okolo 5.000,-€

Przepraszam, ale szkoda czasu. Mam to juz za soba.

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 26, 2015, 12:06 »
-konstrukcja powstaje na zasadzie "sobie a muzom",
jesli jednak spelni oczekiwania,to znajda sie sierodki na patentowanie i homologacje...

 PS=jesli ma Ktos osobiste doswiadczenia w tej materii,to prosze o kontakt:

-505678585,Henryk.

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 26, 2015, 14:32 »
PS=jesli ma Ktos osobiste doswiadczenia w tej materii,to prosze o kontakt:
Mam, lacznie z homologacja.  http://www.drgaida.de/Entwicklung%20GG300.htm

Czego potrzeba?

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 26, 2015, 20:41 »
-konstrukcja powstaje na zasadzie "sobie a muzom",
jesli jednak spelni oczekiwania,to znajda sie sierodki na patentowanie i homologacje...
Takie "sobie a muzom" to lepiej już te pieniądze jakoś lepiej zainwestować/wydać.
Nie chciałbym wyjść na hamulcowego rozwoju, ale tak jak napisał Gregor - w obecnych uwarunkowaniach prawnych
jest to skórka niewarta wyprawki.
Na komercyjny sukces nie ma szans, a z takimi kłodami rzucanymi pod nogi przez EASA nikt się nie będzie szarpał indywidualnie.
Jest ponoć jakiś cień szansy, że EASA zmięknie i obniży nieco wymagania dotyczące małego lotnictwa (w tym szybowców),
ale raczej nie spodziewałbym się aż tak radykalnego obniżenia, żeby przymykali oko na takie modyfikacje.

pozdr
Dino

PS. Chyba, że to wszystko powstaje w Kłobucku... ;)


Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 26, 2015, 21:48 »
Tak przez ciekawość spytam. Kto jest autorem, mam na myśli projekt, obliczenia i wykonanie nowych skrzydeł Bogini Łowów?
Pozdrawiam
M..M
"Just read that the Diana 2 VERSUS is NOT from the DIANA factory but it’s ” done ” by Stefano [Ghiorzo ] himself and the team from Alisport.
 So,…. Stefano modified his own  Diana 2 to a Versus ; his own project and the practical site was done by ALISPORT an Italian firm where Stefano is nowadays the managing director ."
-z Soaring.com
Też ciekaw jestem, czy te skrzydła to "obrzyn" czy od nowa zrobione.
Chyba, że Stefano przykleił skrzydła od PW-5 ;)
I pytanie, skąd kadłub? Z rozbitka, czy z wyprzedaży komornika?
A może zamiast wymiennych końcówek (jak w innych szybowcach) są po prostu wymienne skrzydła?
Sam sobie odpowiem (choć ten wątek już zbacza na inne tory).

When I heard about the Diana 2 VERSVS,  I was highly interested. After the first WGC in Pocuinai with excellent weather and great soaring, this glider proved itself by winning with big marge.
There was the Silent 2 Electro, already a great project and from this same company ALISPORT , there was as we know now, also a co-operation with Stefano.
Of course I knew Stefano is a great pilot and former world champion, but even a great pilot needs a good glider to perform.
In fact it is even more of a pity now that the GP 14 VELO could not fly with Sebastian, due to the fact that  it was not ready.
If we were doubting this 13.5 m. class, there is enough to look forward for the future.
So here is the latest by Stefano about this winning “little ship”.

Here below I send you some further details about my glider. Please note that:

- I modified my “old” Diana 2 glider (15m wingspan), which had a temporary permit-to-fly (PtF) since 2009 pending EASA certification.
- F-CAP (Federazione Club Aviazione Popolare, i.e. Italian Homebuilder Association) helped me in checking modifications. F-CAP strongly supported me with advice and competence for the issuance of “experimental plane” papers through the Italian Civil Aviation Authority (ENAC),
- All modifications were made at Alisport workshop, where I work as GM since 2014.
Remark: Alisport is the manufacturer of the self-launcher electric motorglider “Silent 2 Electro” (microlight),
- I cut my wings by 95cm each in order to get 13,5m wingspan,
- New winglets for the 13.5m wingspan were designed after a long computer-aided test phase,
- Both flaperons and rudder were reinforced,
- Water ballasts and water valves/vents were modified to fit new 13.5m winglets,
- Fuselage modified to get 2 battery packs (see FES batteries in “Silent 2 Electro”),
- Air extractor installed (fuselage),
- Plane was completely re-painted with acryl paint (gelcoat totally removed) in order to get lighter fuselage and wings,
- New avionics installed and sponsored by LX-NAV (Slovenia).
 
Finally I got my glider flying with 2 wingspan options (13.5m and 15m) with a maximum take-off mass (MTOM) of 500 Kg each.
As official manufacturer (home-builder) for ENAC, I could also give a new name to my glider. I chose “VERSVS” (written in latin, where V is U), which remind my contest number (VS) and also means my future development style (read new “direction”) of sailplane design at Alisport.
 
This autumn I will install a FES engine and make my “VERSVS” self-launcher.
Well what about that !!!!!!!!!
13.5 m. get’s a “face” and the ambition from Stefano, reading this all, for his company is wonderful.
13.5 is more and more ALIVE!!!!!
One of the engineers was in Pocuinai during the comps to keep an eye on the performances.They worked 2 years on this project.
Thanks Stefano and Kathrin, please keep us updated.
We will keep an eye on the GP 14 VELO as well.


Czyli obrzyn.

Źródło: http://soaring.eu/

Gdyby to się zdarzyło w USA to pewnie BB w yniku procesu dostałby odszkodowanie pozwalające na uratowanie biznesu...
Ale co ja tam wiem...

pozdr
Dino

Krys

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Liked: 2
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 26, 2015, 21:58 »
Zagadnienie dodatkowego silnika w szybowcu jest od dawna tematem bez końca i ciągle zmiennym we wnioskach. Zmiennym dlatego ze szybko pojawiają się nowe rozwiązania techniczne. Szybciej niż to, co dzisiaj widzimy  w produkcji.
Nowe i bezpieczniejsze baterie (z kondensatorami) pozwalają już sądzić ze wykorzystanie ich w silnikach elektrycznych jest i będzie ,,mała rewolucja" w tej dziedzinie. Przykładem tego jest FES , Antares , Arkus ,,,,.
Taka mała rewolucje właśnie przechodzą koledzy modelarze. Tylko dla ich potrzeb produkuje się już silniki elektryczne 15KW o wadze 2kg.dające ciąg powyżej 20 kg z bezpośrednim śmigłem~80 cm, a baterie LiFePo4 pracują już w granicach 200A i to wszystko w dość przystępnej cenie.

Krzysztof

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 26, 2015, 22:00 »
A propos newsa Dina. Co innego przerabiać, a co innego budować. Konstrukcja Diany 2 jest prawnie chroniona. Geometria już chyba nie - każdy modelarz może sobie zrobić model szybowca, albo i prawdziwy? Tyle, że na pewno na takim czymś daleko nie zaleci. Geometrii profilu nie odbije się na papierze, to samo nie zgadnie się konstrukcji.
Z drugiej strony przewaga technologiczna nowych szybowców jakoś nie następuje po 25 latach od oblatania Diany 1!
Tom

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 27, 2015, 07:54 »
A propos newsa Dina. Co innego przerabiać, a co innego budować.
To jest dokladnie ta roznica.
Nastepna jest dlugotrwalosc "Permit to fly" w USA i w Europie. Znam samoloty, ktore lataja z PTF od dziesiatek lat (to nie zart). Od czasu gdy jest EASA, wystawiaja ten swistek z reguly na JEDEN miesiac. Czas trwania wniosku o PTF to czesto 6 tygodni. Gdy pracowalem nad moim GG300 Turbo, zaraz po ptrzymaniu PTF stawialem wniosek o nastepny a i tak nie zawsze starczylo czasu.

Nadzieje sa, zwalszcza dla samolotow "Annex II", czyli bez homologacji EASA. To idzie przez nacjonalne biura, u nas LBA i przynajmniej tu mozna to i owo zrobic "pod reka".

U nas sie mowilo ze LBA to najwieksza nieoswiecona (nieoswietlona) przeszkoda lotnictwa w Niemczech. Niewielu z nas sadzilo ze to mozliwe, ze bedzie gorzej, ale teraz sa na drugim miejscu.

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 27, 2015, 09:35 »
  "Chyba, że to wszystko powstaje w Kłobucku..."
https://www.youtube.com/watch?v=R24HpQVDu54

-wiem,ze w Klobucku rano rozwijaja pas startowy,a na noc zwijaja...?
\tasma transportera c Belchatowa\

-za te pieniadze,ktore ida na budowe systemu duzo wodki nie kupi...
JANTAR 1 za 10 tys +remont,silnik w kosztach materialow+sterownik i bakterie...
\pozniej niech sie inni martwia\.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2015, 09:54 wysłana przez henryk »

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 27, 2015, 09:44 »

  "Chyba, że to wszystko powstaje w Kłobucku..."

-wiem,ze w Klobucku rano rozwijaja pas startowy,a na noc zwijaja...?
\tasma transportera c Belchatowa\

-za te pieniadze,ktore ida na budowe systemu duzo wodki nie kupi...
JANTAR 1 za 10 tys +remont,silnik w kosztach materialow+sterownik i bakterie...
\pozniej niech sie inni martwia\.

Wiec ma zamiar latac nielegealnie? (nie mam z tym problemu, ale pytam z ciekawosci).

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 27, 2015, 09:59 »
-niedawno ukonczyl szkolenie,zapewne legalnie...

\mial szczescie polatac w gorach z Mistrzem Lukaszem!\

-co sie tyczy homologacji,to zbyt wczesnie wyrokowac,
lataja i MOTO_MUCHY i inne stwory,jedne troche lepiej a drugie troche gozej!