Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Co z szpp.pl  (Przeczytany 21213 razy)

piciu

  • Eksperci KS
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Liked: 12
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 25, 2015, 12:57 »
W zasadzie wówczas byłyby to 3 klasyfikacje, bo już na obecnym etapie loty będą "wpadać" zarówno do Bitnera, jak i działającej już teraz klasyfikacji międzynarodowej. Przy czym na potrzeby Bitnera będą punktowane wg naszego regulaminu.

MaC

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Liked: 14
    • Aeroklub Ostrowski
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 25, 2015, 13:28 »
Nie warto rozdzielać Bitnera. Zdecydowanym plusem było jego połączenie z Szpp. Z tą klasyfikacją międzynarodową też bym nie przesadzał bo na http://crosscountry.aero/ jest zarejestrowanych tylko 75 pilotów i to głównie z Ameryki. Można równolegle pracować nad autonomiczną stroną, tym bardziej że są chętni. Rozwiązanie Marka jest najszybsze - daje szansę na polskie zawody jeszcze w tym roku. Nie warto tracić kolejnego sezonu.

JF

  • Ekspert
  • Aktywny użytkownik
  • ******
  • Wiadomości: 116
  • Liked: 32
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 25, 2015, 15:22 »
Czy przenosząc Bitnera i SZPP na zagraniczną platformę nie powodujemy, że znowu jesteśmy uzależnieni od kogoś z zewnątrz? Co jeśli Administratorzy crosscountry.aero nagle stwierdzą, że nie mają czasu na rozwijanie, utrzymywanie dalszej działalności?

Tomek Hornik zadeklarował, że jest w stanie stworzyć nową atrakcyjną platformę, a jeśli nie zdąży, to w tym roku nie powinno być problemu z uruchomieniem tego w starej wersji.

Czy corsscountry.aero będzie pobierało od KS opłaty za stworzenie i utrzymywanie platformy dla CZS Bitnera? Jeśli tak to może lepiej wspomóc juniora chętnego do pracy nad nową platformą np. w postaci dofinansowania do zawodów? A jeśli crosscountry.aero robi to za darmo, to wtedy wysiłek Tomka nie ma sensu...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2015, 15:25 wysłana przez JF »

piciu

  • Eksperci KS
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Liked: 12
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 25, 2015, 15:29 »
Bitner na cross country będzie gotowy na początek tego sezonu. KS, ani uczestnicy zawodów nie będą ponosić żadnych kosztów. Administratorzy chcą zarabiać na równolegle prowadzonym serwisie do analizy lotów - takim webowym seeyou: http://www.cloudstreet.aero/ . Moim zdaniem to dobry układ. Fakt, że zawody są częścią większego projektu obejmującego również komercyjny produkt daje większą szansę ciągłości działania platformy.

Horny

  • Eksperci KS
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Liked: 26
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 25, 2015, 15:38 »
Ok, wiec SzPP się zajmiemy   :D

Może warto by było rozważyć przeniesienie również SzPP na platformę Crosscountry? Zaletą takiego rozwiązania byłaby to że jedno zgłoszenie lotu automatycznie byłoby umieszczane w dwóch klasyfikacjach - w Bittnerze i SzPP (podobnie jak to funkcjonowało dotychczas).

Jeśli taka decyzja zostanie podjęta to służymy pomocą w kontaktach z właścicielem platformy. Zebraliśmy już pewne doświadczenia, które można by było wykorzystać.

Myślę, że to jest jak najbardziej dobry pomysł. Można by przenieść tam SzPP do momentu stworzenia nowej platformy, ja informatykiem nie jestem i nie ja będę to robił tylko znajomi za przysłowiową "flachę". Na obecnej platformie jest straszny bałagan i nawet jak wiecie wyniki nie są do końca zaktualizowane.
Jestem jak najbardziej za tym żeby SzPP na crosscountry.aero wrzucić i powoli sobie dzióbać naszą platformę żeby być kompletnie niezależnymi.

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 25, 2015, 17:16 »
Jestem jak najbardziej za tym żeby SzPP na crosscountry.aero wrzucić i powoli sobie dzióbać naszą platformę żeby być kompletnie niezależnymi.

Świetnie!
Zapraszam zatem obecnych administratorów SzPP do kontaktu w tej sprawie z KS lub Piotrkiem. Chętnie pomożemy w koordynacji procesu przeniesienia również SzPP.
MS

JF

  • Ekspert
  • Aktywny użytkownik
  • ******
  • Wiadomości: 116
  • Liked: 32
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 25, 2015, 17:22 »

Przemo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Liked: 6
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 26, 2015, 11:40 »

Myślę, że to jest jak najbardziej dobry pomysł. Można by przenieść tam SzPP do momentu stworzenia nowej platformy, ja informatykiem nie jestem i nie ja będę to robił tylko znajomi za przysłowiową "flachę". Na obecnej platformie jest straszny bałagan i nawet jak wiecie wyniki nie są do końca zaktualizowane.
Jestem jak najbardziej za tym żeby SzPP na crosscountry.aero wrzucić i powoli sobie dzióbać naszą platformę żeby być kompletnie niezależnymi.

Tomku, muszę zdementować informacje, że wyniki na stronie są nieaktualne. Klasyfikacja Ogólna oraz Klasyfikacja Aeroklubowa, czyli klasyfikacje podstawowe dla SZPP działają poprawnie i wyniki są aktualne na koniec roku 2014. Załączono parę przelotów bez pliku, więc tych przelotów nie dało się ocenić, reszta została zweryfikowana przez Waszych Komisarzy Sportowych i wyrywkowo przez Organizatorów SZPP.  Nie znam się na pisaniu baz danych, ale podejrzewam, że tak jak w każdej dziedzinie dla jednego to porządek dla drugiego bałagan. Proszę baczniej ważyć słowa. Punktacja SZPP jest bardziej skomplikowana niż się wydaje i niestety nie zawsze 1+1 musi być tutaj 2.
Oficjalnie to nie było powiedziane, więc teraz informuję, że są chętne osoby do dalszego prowadzenia SZPP. Organizatorzy SZPP zdecydowali się przekazać prowadzenie SZPP, ale na zasadach i regulaminie obowiązującym do tej pory. Życzymy kolegom dużo chęci do pracy nad SZPP, a pilotom przyjaznej nowej platformy i mnóstwa pięknych przelotów.

Horny

  • Eksperci KS
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Liked: 26
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 26, 2015, 16:46 »

Myślę, że to jest jak najbardziej dobry pomysł. Można by przenieść tam SzPP do momentu stworzenia nowej platformy, ja informatykiem nie jestem i nie ja będę to robił tylko znajomi za przysłowiową "flachę". Na obecnej platformie jest straszny bałagan i nawet jak wiecie wyniki nie są do końca zaktualizowane.
Jestem jak najbardziej za tym żeby SzPP na crosscountry.aero wrzucić i powoli sobie dzióbać naszą platformę żeby być kompletnie niezależnymi.

Tomku, muszę zdementować informacje, że wyniki na stronie są nieaktualne. Klasyfikacja Ogólna oraz Klasyfikacja Aeroklubowa, czyli klasyfikacje podstawowe dla SZPP działają poprawnie i wyniki są aktualne na koniec roku 2014. Załączono parę przelotów bez pliku, więc tych przelotów nie dało się ocenić, reszta została zweryfikowana przez Waszych Komisarzy Sportowych i wyrywkowo przez Organizatorów SZPP.  Nie znam się na pisaniu baz danych, ale podejrzewam, że tak jak w każdej dziedzinie dla jednego to porządek dla drugiego bałagan. Proszę baczniej ważyć słowa. Punktacja SZPP jest bardziej skomplikowana niż się wydaje i niestety nie zawsze 1+1 musi być tutaj 2.
Oficjalnie to nie było powiedziane, więc teraz informuję, że są chętne osoby do dalszego prowadzenia SZPP. Organizatorzy SZPP zdecydowali się przekazać prowadzenie SZPP, ale na zasadach i regulaminie obowiązującym do tej pory. Życzymy kolegom dużo chęci do pracy nad SZPP, a pilotom przyjaznej nowej platformy i mnóstwa pięknych przelotów.

Przepraszam za te słowa. Co do punktacji się nie zgodzę, bo chociażby zgodnie z wynikami, które na stronie widniały ja mam 76 tys pkt, gdzie w rzeczywistości miałem 99 tys, a nie przypominam sobie, żebym do jakiegoś przelotu nie zamieścił pliku .igc i były jakiekolwiek problemy z zaakceptowaniem przelotów. Jeśli się mylę to proszę wyprowadzić mnie z błędu.

Przemo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Liked: 6
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 27, 2015, 19:08 »

Przepraszam za te słowa. Co do punktacji się nie zgodzę, bo chociażby zgodnie z wynikami, które na stronie widniały ja mam 76 tys pkt, gdzie w rzeczywistości miałem 99 tys, a nie przypominam sobie, żebym do jakiegoś przelotu nie zamieścił pliku .igc i były jakiekolwiek problemy z zaakceptowaniem przelotów. Jeśli się mylę to proszę wyprowadzić mnie z błędu.

Ach ta młodzież :), nie przeczytają regulaminów, a będą się kłócić do końca. Uwaga dla wszystkich. Tak jak napisałem wcześniej, nie zawsze 1+1 w SZPP jest 2. Kto czytał regulamin SZPP to wie, że do wyniku końcowego branych jest tylko 12 najlepszych przelotów z sezonu, Tomek miał ich zrobionych 17. Pomimo, że wszystkie przeloty są punktowane, to do wyniku końcowego liczy mu się tylko 12 najlepszych. W Bittnerze jest podobnie, ale są liczone tylko 3 najlepsze przeloty. Ponadto, jeśli ktoś wykona przelot tej samej kategorii, to za drugi przelot nie dostanie już 100 % punktów tylko procentowo mniej wg ustalonego algorytmu, itd. W SZPP poza klasyfikacją indywidualną jest jeszcze klasyfikacja klubowa. Tutaj już jest inaczej, w tej klasyfikacji liczą się wszystkie przeloty. Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości. No to, czy wyprowadziłem Cię z błędu?

Horny

  • Eksperci KS
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Liked: 26
Odp: Co z szpp.pl
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 27, 2015, 20:38 »

Przepraszam za te słowa. Co do punktacji się nie zgodzę, bo chociażby zgodnie z wynikami, które na stronie widniały ja mam 76 tys pkt, gdzie w rzeczywistości miałem 99 tys, a nie przypominam sobie, żebym do jakiegoś przelotu nie zamieścił pliku .igc i były jakiekolwiek problemy z zaakceptowaniem przelotów. Jeśli się mylę to proszę wyprowadzić mnie z błędu.

Ach ta młodzież :), nie przeczytają regulaminów, a będą się kłócić do końca. Uwaga dla wszystkich. Tak jak napisałem wcześniej, nie zawsze 1+1 w SZPP jest 2. Kto czytał regulamin SZPP to wie, że do wyniku końcowego branych jest tylko 12 najlepszych przelotów z sezonu, Tomek miał ich zrobionych 17. Pomimo, że wszystkie przeloty są punktowane, to do wyniku końcowego liczy mu się tylko 12 najlepszych. W Bittnerze jest podobnie, ale są liczone tylko 3 najlepsze przeloty. Ponadto, jeśli ktoś wykona przelot tej samej kategorii, to za drugi przelot nie dostanie już 100 % punktów tylko procentowo mniej wg ustalonego algorytmu, itd. W SZPP poza klasyfikacją indywidualną jest jeszcze klasyfikacja klubowa. Tutaj już jest inaczej, w tej klasyfikacji liczą się wszystkie przeloty. Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości. No to, czy wyprowadziłem Cię z błędu?

Teraz już wszystko jasne :). Dziękuję.