Forum.Szybowce.Com

Sekcja Szybowcowa => SZYBOWCE => Wątek zaczęty przez: T7 w Lipiec 29, 2021, 22:13

Tytuł: Dla tych, którzy rzadziej zaglądają do regulaminów.
Wiadomość wysłana przez: T7 w Lipiec 29, 2021, 22:13
Zmiany w w II. Regulaminie w ostatnich edycjach:
- Doprecyzowanie, że FLARM to nie urządzenie antykolizyjne, a jedynie służące wsparciu pilota w unikaniu kolizji.
- Dopuszczenie balastu wodnego w ogonie w kl. Klub.
- Organizator może dopuścić start bez znaków konkursowych na szybowcu lub z takimi samymi znakami lub z niewymiarowymi znakami.
- W co najmniej jednym urządzeniu zapis danych musi wynosić 1 sek.
- Do Komisji Sędziowskiej musi być dostarczony zapis potwierdzający uaktywnienie Stealth Mode.
- Trasa dla kl. Otw, 18m i 15m musi mieć co najmniej 125 km.
- W AAT wprowadzone zostało zabezpieczenie na wypadek zbyt dużych prędkości, czyli przylotu przed czasem, pomimo oblotu wszystkich stref po maksimum. Na Zadaniu Dnia ma być wyznaczona odległość, powyżej której nie obowiązuje czas minimalny, a liczy się rzeczywista prędkość. Ma też być określona odległość, powyżej której prędkość będzie redukowana tylko częściowo.
- Start Lotny może być otwarty po 20 min. lub więcej (nie może być skrócony do 15 min). Doprecyzowano zasady wydłużenia tego czasu: Wydłużenie musi być ogłoszone najpóźniej 10 min. przed planowanym otwarciem startu. Później można już tylko start otworzyć lub odwołać. Wydłużać można nie więcej niż o 30 min.
- Event Marker – 3 formy użycia przy starcie lotnym, w tym wprowadzenie odejścia na trasę z cylindra, aktywowanego przez Event Marker.
- Do obliczania wyników dochodzi współczynnik ukończenia konkurencji (jeżeli bardzo mało zawodników doleci do mety, to konkurencja będzie tańsza).
- Kary za brak GNSS z fiksem 1 sek, za brak Stealth Mode, za brak No Track.
- Współczynniki:
Klasa Klub – przy masie niższej od referencyjnej, zmiana współczynnika nie może być większa niż 0,007, czyli współczynnik jest korygowany do masy niższej o 21 kg.
Klasa Std – rozszerzono zakres szybowców w klasie o starsze szybowce klapowe, których osiągi są zbliżone do najnowszych standardów, czyli np. Ventus, LS 6, ASW 20B, ASW 20C, DG 600.
Klasa 15m – skorygowano współczynniki, głównie starszych szybowców.
Klasa 18 – dopisano do tabeli Nimbus 3 (22,9m), Nimbus 3D, LAK 20 (23m), Antares 20.
Dla przypomnienia – nazwy klas nie są zgodne z definicjami FAI, poszczególne klasy są przede wszystkim określone zakresami współczynników, a nazwy odnoszą się najczęściej do wiodących szybowców w danej klasie (nie wymyślono lepszego nazewnictwa).