Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14  (Przeczytany 14856 razy)

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« dnia: Luty 14, 2015, 09:16 »
"O współpracy z Sebastianem Kawą, rozwoju linii nowoczesnych szybowców -  GP-10-14 - ich zaletach i specyfikacji, a także ekspansji na światowe rynki, z Jerzym Peszke, Dyrektorem Zarządzającym i współwłaścicielem firmy Peszke S.C., rozmawia Marcin Ziółek".
Polecam Tom

http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/peszke-sc-przygotowujemy-calkiem-pokazna-linie-modelowa-szybowcow-0

andrzej

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 604
  • Liked: 86
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2015, 20:01 »
Szybowiec wygląda pięknie.
Dane podane przez producenta znakomite.
No i ostatnia rzecz.... ceny( nieznane), zapewne  .........światowe
andrzej

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2015, 20:28 »
Wersja z napędem elektrycznym ma kosztować 70 tys. euro.
Czy tańszy będzie od PW-5 - bym polemizował.
W tej chwili szybowiec nie ma certyfikacji, nie wiem, jak on zamierza startować w zawodach na Litwie - jak Diana 2?
Tom

JF

  • Ekspert
  • Aktywny użytkownik
  • ******
  • Wiadomości: 116
  • Liked: 32
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2015, 22:44 »

W tej chwili szybowiec nie ma certyfikacji, nie wiem, jak on zamierza startować w zawodach na Litwie - jak Diana 2?
Tom


Szybowiec może startować w zawodach bez certyfikatu typu. Wystarczy "Permit to fly".

Tomasz K

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Liked: 64
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2015, 23:08 »
Propozycje cen dla pierwszych 15 sztuk. Zniżka uzależniona od wysokości przedpłaty.

RETAIL PRICES (NET) 2015

GP 11 PULSE - 40 250 EUR
GP 12 FLEX - 44 550 EUR
GP 12 E FLEX - 57 500 EUR
GP 14 VELO - 57 500 EUR
GP 14 E VELO - 74 750 EUR
GP 14 S VELO - 57 500 EUR
GP 14 SE VELO - 74 750 EUR


PROMOTION PRICES (NET) 2015, LIMITED TO (15 PCS)
-------------------------------------------
[ADVANCED PAYMENT 100%]


 CUSTOMER -20%

GP 11 PULSE - 32 200 EUR
GP 12 FLEX - 35 640 EUR
GP 12 E FLEX - 46 000 EUR
GP 14 VELO - 46 000 EUR
GP 14 E VELO - 59 800 EUR
GP 14 S VELO - 46 000 EUR
GP 14 SE VELO - 59 800 EUR
-------------------------------------------
[ADVANCED PAYMENT 90%]
Customer - 18 %

GP 11 PULSE - 33 005 EUR
GP 12 FLEX - 36 531 EUR
GP 12 E FLEX - 47 150 EUR
GP 14 VELO - 47 150 EUR
GP 14 E VELO - 61 295 EUR
GP 14 S VELO - 47 150 EUR
GP 14 SE VELO - 61 295 EUR
--------------------------------------------
[ADVANCED PAYMENT 80%]

 CUSTOMER -16%

GP 11 PULSE - 33 810 EUR
GP 12 FLEX - 37 422 EUR
GP 12 E FLEX - 48 300 EUR
GP 14 VELO - 48 300 EUR
GP 14 E VELO - 62 790 EUR
GP 14 S VELO - 48 300 EUR
GP 14 SE VELO - 62 790 EUR
-----------------------------------------------
[ADVANCED PAYMENT 70%]

END CUSTOMER -14%

GP 11 PULSE - 34 615 EUR
GP 12 FLEX - 38 313 EUR
GP 12 E FLEX - 49 450 EUR
GP 14 VELO - 49 450 EUR
GP 14 E VELO - 64 285 EUR
GP 14 S VELO - 49 450 EUR
GP 14 SE VELO - 64 285 EUR
---------------------------------------------
[ADVANCED PAYMENT 60%]

END CUSTOMER -12%

GP 11 PULSE - 35 420 EUR
GP 12 FLEX - 39 204 EUR
GP 12 E FLEX - 50 600 EUR
GP 14 VELO - 50 600 EUR
GP 14 E VELO - 65 780 EUR
GP 14 S VELO - 50 600 EUR
GP 14 SE VELO - 65 780 EUR
-------------------------------------------------
[ADVANCED PAYMENT 50%]

CUSTOMER -10%

GP 11 PULSE - 36 225 EUR
GP 12 FLEX - 40 095 EUR
GP 12 E FLEX - 51 750 EUR
GP 14 VELO - 51 750 EUR
GP 14 E VELO - 67 275 EUR
GP 14 S VELO - 51 750 EUR
GP 14 SE VELO - 67 275 EUR

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 17, 2015, 18:13 »
Ceny atrakcyjne. Jednak PW-5 tańszy wychodzi, acz nierozwojowy. Czy można mu dać silnik elektryczny ze śmigiełkiem z przodu? Junior chyba też mieści się w tej cenie.  Na razie szybowce GP to prototypy, bez certyfikatu. Bez sprzedaży kilku sztuk nie ma co na razie mówić. Poza tym po certyfikacji cena szybowca GP skoczy ostro w górę jak mniemam?
Trzymam kciuki za dalszy rozwój.
Tom
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2015, 18:15 wysłana przez Tom »

m..m

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 109
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 17, 2015, 18:46 »
Seria GP chyba z założenia nie będzie certyfikowana. Szybowce będą dopuszczone do lotu jako UL.
M..M
Pozdrawiam
Michał Grzelak

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 17, 2015, 18:58 »
W sumie... A co na to FAI? Były swego czasu zawody UL na samolotach FK-9.
Może to będą zawody ULS?
Tom

kk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Liked: 141
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 17, 2015, 18:59 »
Ceny atrakcyjne. Jednak PW-5 tańszy wychodzi

A Pirat to dopiero tani! Sorry, ale porównywanie smyka do szybowca o takich parametrach to jest pomyłka. Poza krótkimi skrzydłami te szybowce nie mają ze sobą nic wspólnego.
KARKONOSKIE STOWARZYSZENIE SZYBOWCOWE-Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

slawek.piela

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 287
  • Liked: 78
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 17, 2015, 19:07 »
Porównujcie Panowie jabłka z jabłkami.
Specyfikacja GP a Juniora czy PW-5, to niebo a ziemia. Osiągi to jedno ale zauważcie, że GP ma standardowo zintegrowany system ratowniczy choćby...

GP to inny świat.

S


Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 17, 2015, 19:08 »
No, racja. Osiągi wiadomo, że ma wyższe. Ale jak wyżej.  Poza tym skoro nie ma certyfikatu, jest lżejszy, to może cena powinna być niższa niż aktualna dla PW-5?
GP to na razie prototypy chyba. Poza tym ULS ma chyba jakieś ograniczenia w locie?
Chociaż parametry techniczne "folderu" np.  Vmax GP ma jak zwykły szybowiec?
No, ciekawi mnie, jak się potoczą dalej losy tego szybowca dalej - a jako, że jest to polska konstrukcja, jedna z niewielu - trzymam kciuki!
Tom

slawek.piela

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 287
  • Liked: 78
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 17, 2015, 19:23 »
Nie widzę powodu by GP maiły by być tańsze poza zabiegiem biznesowym, co oczywiście byłoby mile widziane. Wykonane są z droższych materiałów...

Parametry topowego modelu to już poziom SZD-55 co najmniej.


ESTIMATED PERFORMANCE FIGURES
 
GP 11
 
Vs: 65 km/h
Vne: 200 km/h
L/D: 39 / 85 km/h
G limit: +4,0/-2,0
Wing loading: 27 kg/m2
Wing area: 7,2 m2
Aspect ratio: 25+
Empty weight: 120 kg
Max. take off weight: 230 kg
Min. sink speed: 75 km/h (27 kg/m2)
Min. sink rate: 0,53 m/s (27 kg/m2)
Speed at 2,0 m/s sink rate: 170 km/h (27 kg/m2)
 
Dimensions
 
Wing span: 13 450 mm
Horizontal tail unit span: 2 120 mm
Length: 6 340 mm
Hight: 1 224 mm
 
 
 
GP 12
 
Vs: 65 km/h
Vne: 220 km/h
L/D: 41 / 90 km/h
G limit: +5,3/-2,65
Wing loading: 28-45 kg/m2
Wing area: 7,2 m2
Aspect ratio: 25+
Empty weight: 130 kg
Max. take off weight: 324 kg
Min. sink speed: 80 km/h (28 kg/m2)
Min. sink rate: 0,53 m/s (28 kg/m2)
Speed at 2,0 m/s sink rate: 172-195 km/h (28-45 kg/m2)
 
Dimensions
 
Wing span: 13 450 mm
Horizontal tail unit span: 2 120 mm
Length: 6 340 mm
Hight: 1 224 mm
 
 
 
GP 12 E
 
Vs: 65 km/h
Vne: 220 km/h
L/D: 41 / 85 km/h
G limit: +5,3/-2,65
Wing loading: 34-45 kg/m2
Wing area: 7,2 m2
Aspect ratio: 25+
Empty weight: 165 kg
Max. take off weight: 324 kg (322,5 kg UL)
Min. sink speed : 80 km/h (35 kg/m2)
Min. sink rate: 0,53 m/s (35 kg/m2)
Speed at 2,0 m/s sink rate: 175-195 km/h (35-45 kg/m2)
 
Dimensions
 
Wing span: 13 450 mm
Horizontal tail unit span: 2 120 mm
Length: 6 340 mm
Hight: 1 224 mm
 
 
motor power: 15 kW
batteries capacity: 4 kWh (3 x 500 m or 1 x 500 m + 100 km flight)
 
GP 14
 
Vs: 65 km/h
Vne: 270 km/h
L/D: 43 / 95-105 km/h
G limit: +5,3/-2,65
Wing loading: 33-55 kg/m2
Wing area: 7,0 m2
Aspect ratio: 26
Empty weight: 135 kg
Max. take off weight: 385 kg
Min. sink speed: 72-75 km/h (35 kg/m2)
Min. sink rate: 0,51 m/s (35 kg/m2)
Speed at 2,0 m/s sink rate: 175-199 km/h (33-55 kg/m2)
 
Dimensions
 
Wing span: 13 450 mm
Horizontal tail unit span: 2 060 mm
Length: 6 460 mm
Hight: 1 224 mm
 
 
 
GP 14 E
 
Vs: 65 km/h
Vne: 270 km/h
L/D: 43 / 95-105 km/h
G limit: +5,3/-2,65
Wing loading: 34-55 kg/m2
Wing area: 7,0 m2
Aspect ratio: 26
Empty weight: 170 kg
Max. take off weight: 385 kg (322,5 kg UL)
Min. sink speed: 72-75 km/h (35 kg/m2)
Min. sink rate: 0,51 m/s (35 kg/m2)
Speed at 2,0 m/s sink rate: 177-199 km/h (35-55 kg/m2)
 
Dimensions
 
Wing span: 13 450 mm
Horizontal tail unit span: 2 060 mm
Length: 6 460 mm
Hight: 1 224 mm
 
motor power: 15 kW
batteries capacity: 4 kWh (3 x 500 m or 1 x 500 m + 100 km flight)
 
GP 14 S
 
Vs: 65 km/h
Vne: 270 km/h
L/D: 45 / 95-105 km/h
G limit: +5,3/-2,65
Wing loading: 33-55 kg/m2
Wing area: 7,0 m2
Aspect ratio: 26
Empty weight: 135 kg
Max. take off weight: 385 kg
Min. sink speed: 72-75 km/h (35 kg/m2)
Min. sink rate: 0,5 m/s (35 kg/m2)
Speed at 2,0 m/s sink rate: 177-204 km/h (33-55 kg/m2)
 
Dimensions
 
Wing span: 13 450 mm
Horizontal tail unit span: 2 060 mm
Length: 6 440 mm
Hight: 1 224 mm
 
 
 
GP 14 SE
 
Vs: 65 km/h
Vne: 270 km/h
L/D: 45 / 95-105 km/h
G limit: +5,3/-2,65
Wing loading: 34-55 kg/m2
Wing area: 7,0 m2
Aspect ratio: 26
Empty weight: 170 kg
Max. take off weight: 385 kg (322,5 kg UL)
Min. sink speed: 72-75 km/h (35 kg/m2)
Min. sink rate: 0,5 m/s (35 kg/m2)
Speed at 2,0 m/s sink rate: 178-204 km/h (35-55 kg/m2)
 
Dimensions
 
Wing span: 13 450 mm
Horizontal tail unit span: 2 060 mm
Length: 6 440 mm
Hight: 1 224 mm
 
motor power: 15 kW
batteries capacity: 4 kWh (3 x 500 m or 1 x 500 m + 100 km flight)
 
 
Trailer GPT 1
 
 
Length total/box: 8 230/7 500 mm
Width total/box: 1 590/1 200 mm
Hight total/box: 1 660/1 300 mm
Empty weight: 320 kg
 
 

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 17, 2015, 19:26 »
A jak wyglądają konstrukcje konkurencyjne? Jakie szybowce wystąpią na tegorocznych zawodach?
Osiągi bez zarzutu :)
Technologia sprawia, że osiągi idą znacząco w górę, ale koszty produkcji cały czas duże.
Ale też masa własna 120 kg dla GP-11. To jaki to ULS? /w przepisach jest chyba MTOM=80 kg dla 1 miejscowego szybowca/.
Tom
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2015, 20:04 wysłana przez Tom »

Tomas K

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Liked: 0
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 17, 2015, 22:20 »
Cytat: Tom w Luty 14, 2015, 20:28
"W tej chwili szybowiec nie ma certyfikacji, nie wiem, jak on zamierza startować w zawodach na Litwie - jak Diana 2"?


Wszystkie szybowce w klasie FAI13.5 nie posiada certyfikat typu do tej chwili. GP14E (z napedem elektrycznym) moze zostac zarejestrowany jako samolot jednomiejscowy klasy UL (MTOW 300 kg. tak jak SILENT2 ELECTRO.) lub "Permit to Fly"

http://www.spr.aero/wgc2015.aspx?contestID=7637

Tomas

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: Kawa i najnowszy polski szybowiec GP-14
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 18, 2015, 09:10 »
Dzięki za odpowiedź. Jak tak teraz się to robi, z tymi papierami, no to OK.
W każdym razie wreszcie mamy dane nt. tego nowego szybowca. Pozostaje czekać na wyniki zawodów
i być może sukces produkcyjny, cokolwiek to znaczy.
Ps. To jednak Kawa nie będzie jedynym pilotem szybowców GP?
Tom