No dobrze, ale przecież to, czy FLARM jest obowiązkowy, czy nie zależy tylko od Komisji Szybowcowej?
Jest Regulamin Zawodów Szybowcowych w sezonie 2015, z dnia 29.03.2015. I tam, jako uwaga do punktu 4.1.1. napisano:
"obowiązek posiadania urządzenia FLARM w klasach Standard i Klub-A zostanie wprowadzony od sezonu 2016, a w klasie Klub-B od sezonu 2017".
Nie widziałem dotąd Regulaminu Zawodów Szybowcowych w sezonie 2016. W Regulaminie na rok 2015 uwaga ma charakter informacyjny i dotyczy czasu przyszłego ("zostanie wprowadzony") - a to przecież nie oznacza, że taki obowiązek wchodzi automatycznie.
Byłoby miło, gdyby Komisja Szybowcowa wydała regulamin na rok bieżący uwzględniając, jednak, spadek zainteresowania udziałem w zawodach z powodu braku FLARMów. Zwłaszcza, że 19.01.2016 poddała głosowaniu wniosek wprowadzenia wymogu stosowania urzadzenia FLARM w samolotach holujących na zawodach rangi SMP i KZS od 2017 roku oraz na pozostałych zawodach od 2018 roku - i ten wniosek został odrzucony. Czyli już jest niekonsekwencja: szybowce mają mieć FLARM, ale holówki nie.