Andrzej, co do zasady to masz rację ale w szczegółach już nie jest tak różowo - nawet pobieżna analiza tabeli współcz. IGC dla klasy klub pozwala zauważyć błędy jakich nie ustrzegli się jej twórcy. Stosowanie tej tabeli znakomicie wypaczałoby obraz rywalizacji. Moim zdaniem (wieloletniego uczestnika zmagań w clubach) tabela IGC jest mocno nieobiektywna.
Z drugiej strony patrząc na zmiany z ostatnich lat w naszej tabeli współczynników to również widać, że z obiektywnością jest u nas hmm różnie. Można odnieść wrażenie że zmiany naszej tabeli są wprowadzane gdy:
a) ktoś z wpływowych zawodników zakupił szybowiec i postanowił zwiększyć swoje szanse
b) ktoś z wpływowych zawodników zakupił szybowiec i postanowił zarobić na jego wynajmie. BTW do publikacji nowego regulaminu nie wiedziałem, że zmiana współczynników dla klasy 15m dotyczyła nie tylko Arcusa ale i ASG-32, którego właścicielem, zapewne zupełnie przypadkiem, jest członek KS...
c) aby preferować Jantary
Jak napisałem tutaj parę miesięcy temu po rezygnacji poprzedniej KS, mamy znacznie ważniejsze problemy niż zmiany w tabelach współczynników czy w systemach punktacji. Powinniśmy przyjąć którąś z istniejących tabel - DaeC, BGA, Czeską, podobnie z regulaminami. Przypominam, że licznej grupie polskich zawodników jakoś nie przeszkadza startowanie, również Jantarami, w Pribina Cub, gdzie obowiązują współczynniki DaeC, czy w FCC gliding, gdzie obowiązują współczynniki czeskie. Nie słychać tam narzekań, że Jantary są szczególnie poszkodowane...
KS powinna zostać również odciążona od innych prac. Tutaj można wymienić choćby zatwierdzanie lokalnych regulaminów zawodów - organizator sam powinien zadbać o zgodność lokalnego regulaminu z obowiązującymi regulacjami. Podobnie z pracą KS na rzecz KN - KN powinna sama się zorganizować i zająć się rozliczeniami delagacji, zarządzaniem swoją flotą itp
Dzięki temu KS mogłaby zająć się kluczowymi sprawami, choćby bezpieczeństwem.