Tyle dyskusji o listę rankingową, a tak na prawdę przeciętnemu pilotowi, oprócz satysfakcji, ona nic nie daje. Nawet bycie w kadrze nie wiąże się ze znaczącymi przywilejami. Problem nie jest w samej liście rankingowej, ale w tym że jest ona podstawowym kryterium wyboru do reprezentacji na MŚ i ME. Według regulaminu, pierwsze sześć osób na liście rankingowej ma automatycznie gwarantowany start w MŚ. A wybór klasy należy do pilota. Można sobie łatwo wyobrazić że pierwsze 6 miejsc LR zajmą piloci co nigdy nie startowali w SMPO, a zadeklarują się że chcą startować w MŚ w klasie otwartej czy 18-metrowej. I nikt nie może im tego zabronić. Regulamin powinien bronić przed taką sytuacją.
W zasadzie, powinny być dwie osobne listy rankingowe, pierwsza - Club + Std + 15m, oraz druga - 18m + otwarta + dwu-miejscowa. Każde zawody można zaszufladkować do jednej z tych grup. Jeżeli, ktoś chciałby reprezentować Polskę w klasie 15m oraz w 18m, musiałby uzbierać punkty rankingowe oddzielnie w obu tych listach. Lista rankingowa dawałaby prawo do udziału w MŚ i ME w odpowiadających klasach.
Pozdrawiam,
Wiktor