Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Rejestracja szybowca na SP-XXXX  (Przeczytany 30622 razy)

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 137
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 22, 2015, 22:26 »

Mam pytanie , gdzię  mogę uzyskać  stosowne kwity na przyrządy  pokładowe  np.Vario wysokościomierz ,prędkościomierz ,busole  ..

Kwity na przyrządy są wymagane tylko przez ULC. LBA ich nie wymaga.

Ogólnie ULCownicy potrafią stworzyć wielki problem z przyrządami w trakcie rejestracji (zresztą potrafią robić problem z innych równie błahych przyczyn)

Nieraz rejestracja ciągneła sie miesiącami gdy szybowiec miał na przykład przyrządy Wintera gdy instrukcji szybowca były PZL-e. Czasami zamiast miesiącami kopać się z koniem właściciele wymieniali przyrządy na PZL-e, wpadając zresztą z deszczu pod rynnę, gdy obejmowały ich obowiązkowe okresowe przeglądy przyrządów PZL-a...

Ostatnio ULC wpadł na pomysł wpisywania elastycznych rurek do przyrządów do listy podzespołów o ograniczonej żywotności. Ciekawe kiedy wpadną na pomysł dołączenia do listy gumowej rurki do 'gruszki' ;)

Łukasz K.

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Liked: 14
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 22, 2015, 22:39 »
Co więcej, po lipcowych zmianach pilot-właściciel może sam robić ważenie szybowca, wpisując sobie to do POT-a.

Tak przy okazji, dla prywatych szybowcow LBA od dawna akceptowała ważenie zrobione przez pilota-właściciela

Nie był bym tego taki pewien. Załącznik VIII Do Part M określa dość dokładnie jakie zadania może wykonywać pilot-właściciel. Ciężko w zakres tych prostych czynności wpisać użycie wag, poziomicy i dość specjalistycznych stojaków.

Pozdrawiam

Łukasz K.

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Liked: 14
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 22, 2015, 22:47 »

Co do ważenia - dokument, który przytoczyłem, obowiązuje w Niemczech, i ważenie ma być co cztery lata.
To, kto go wykonuje zależy właśnie od tego, co mamy w IHP (czyli POT). Jeśli niefortunnie znalazł się tam zapis,
że organizacja obsługowa albo Prufer - no to z bani - sami tego nie zrobimy.
Ostatnich zmian w polskich przepisach jakoś nie śledzę, więc nie będę się spierał.
[/quote]

W polskich przepisach już dawno nie było zmian. Part NCO jest Wspólnotowym przepisem i obowiązuje w każdym kraju członkowskim EASA.
Jeżeli Niemcy nie zrobili sobie odstępstwa, obowiązuje również w LBA.

Pozdrawiam

Zulus

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Liked: 7
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 22, 2015, 23:03 »
Co więcej, po lipcowych zmianach pilot-właściciel może sam robić ważenie szybowca, wpisując sobie to do POT-a.

Tak przy okazji, dla prywatych szybowcow LBA od dawna akceptowała ważenie zrobione przez pilota-właściciela

Nie był bym tego taki pewien. Załącznik VIII Do Part M określa dość dokładnie jakie zadania może wykonywać pilot-właściciel. Ciężko w zakres tych prostych czynności wpisać użycie wag, poziomicy i dość specjalistycznych stojaków.

Pozdrawiam

Rzeczywiście użycie wagi, poziomicy i stojaków nie jest prostą czynnością... Chyba, że lotnik jest z zawodu muzykiem!
Myśląc w ten sposób pozostanie właścicielowi pobiegać ze szmatą.

Inne pytanie: kto i jak ma ocenić czy dany pilot właściciel ma wystarczającą wiedzę i umiejętności do wykonania tego co może być w POT-cie. Czy może piszący POT-a może sugerować się poziomem technicznym konkretnego właściciela?

pzdr

Łukasz K.

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Liked: 14
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 23, 2015, 08:53 »


Rzeczywiście użycie wagi, poziomicy i stojaków nie jest prostą czynnością... Chyba, że lotnik jest z zawodu muzykiem!
Myśląc w ten sposób pozostanie właścicielowi pobiegać ze szmatą.

Inne pytanie: kto i jak ma ocenić czy dany pilot właściciel ma wystarczającą wiedzę i umiejętności do wykonania tego co może być w POT-cie. Czy może piszący POT-a może sugerować się poziomem technicznym konkretnego właściciela?

pzdr


:). Prosta czynność w tej materii oznacza czynność do której nie potrzeba użyć narzędzi obsługiwanych metrologicznie ani specjalistycznego wyposażenia warsztatowego czy hangarowego.
Ocenić musi się sam pilot-właściciel. Jeśli nie ma wystarczającej wiedzy może się dokształcić.

Pozdrawiam

Izydor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 197
  • Liked: 99
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 23, 2015, 08:56 »


" Wszyscy chcemy cię uzdrowić ale nie wiemy na co jesteś chory"

Panie Mirku ,

Osobiście czuję się znakomicie ,nic mi nie dolega  ..



Panie Janie

Prosze sie nie obrazac.
W ostatnich latach bralem udzial w 14stu   rejestrowaniach i przerejestrowywaniach Statkow Powietrznych, a  i tak czytajac ludzi chcacych Panu pomoc, sporo sie dowiedzialem.

To jest forum szybowcowe i  to jest przenosnia w stosunku do sytulacji szybowca a nie jego Wlasciciela.

Gdyby Pan prosil o porade na Forum dla psychoanalitykow i ktos napisal by "wykonaj reset" to odpowiedz "moj komputer cuje sie znakomicie, nic mu nie dolega" bylaby wysoce niestosowna.



danczo

  • Reforma AP
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Liked: 30
    • Aeroklub Ziemi Jarosławskiej
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 23, 2015, 11:52 »
Kwity na przyrządy są wymagane tylko przez ULC. LBA ich nie wymaga.

Ogólnie ULCownicy potrafią stworzyć wielki problem z przyrządami w trakcie rejestracji (zresztą potrafią robić problem z innych równie błahych przyczyn)

Nieraz rejestracja ciągneła sie miesiącami gdy szybowiec miał na przykład przyrządy Wintera gdy instrukcji szybowca były PZL-e. Czasami zamiast miesiącami kopać się z koniem właściciele wymieniali przyrządy na PZL-e, wpadając zresztą z deszczu pod rynnę, gdy obejmowały ich obowiązkowe okresowe przeglądy przyrządów PZL-a...

Ostatnio ULC wpadł na pomysł wpisywania elastycznych rurek do przyrządów do listy podzespołów o ograniczonej żywotności. Ciekawe kiedy wpadną na pomysł dołączenia do listy gumowej rurki do 'gruszki' ;)

Krzysiek.... rejestrowałem już kilka szybowców i muszę przyznać, że nie widzę zbytniego związku rejestracji z przyrządami...

Co innego, jeśli chodzi później o nadanie ARC i podejście naszych "kochanych" kacapów.

Cobrę sprzedałeś?? :>

Pzdr
d

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 137
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 23, 2015, 14:07 »

Krzysiek.... rejestrowałem już kilka szybowców i muszę przyznać, że nie widzę zbytniego związku rejestracji z przyrządami...

Co innego, jeśli chodzi później o nadanie ARC i podejście naszych "kochanych" kacapów.

Oczywiście masz rację. Zastotosowałem pewien skrót myślowy, skoro kolega pytał się o papiery przyrządów, opisując sytuację rejestracji szybowców bez ważnego ARC :)

Rejestracja szybowca w ULC z ważnym ARC jest zwykle bezproblemowa a bolesnym zderzeniem z rzeczywistością staje się pierwsze przedłużenie ARC, które może ciągnąć się miesiącami. A kolejne przedłużenia też mają swój folklor, jak ostatnio wężyki do przyrządów :D

KULFON

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Liked: 1
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 23, 2015, 20:59 »
No to przeczytaj uważnie przepis który przytoczyłem powyżej. Protokół ważenia Twojego szybowca jest nadal aktualny i jeśli ktoś mówi Ci że jest inaczej to się po prostu nie zna, nawet jeśli pracuje w ULC. W przepisach nie ma już obowiązku ważenia szybowcow co 4 lata.
Pozdrawiam

Dziękuje  ci bardzo ,to cenna  informacja  dla wszystkich  posiadaczy szybowców .
Mam jeszcze problem z pasami  ,czy na nie też będę musiał mieć jakieś kwity ? ,ogólnie pasy wyglądają  jak nowe  i mają jakieś  naszywki  z oznakowaniem ..,  czy będą akceptowane  w naszym kraju  ?
POzdrawiam

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 23, 2015, 21:59 »
Ostatnio ULC wpadł na pomysł wpisywania elastycznych rurek do przyrządów do listy podzespołów o ograniczonej żywotności. Ciekawe kiedy wpadną na pomysł dołączenia do listy gumowej rurki do 'gruszki' ;)
Poważnie?
Rozumiem że ULC będzie zwracał kasę za prucie szybowca w celu wymiany wężyka do gniazda rurki k-1 w ogonie?

pozdr
Dino

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 23, 2015, 22:08 »
Mam jeszcze problem z pasami  ,czy na nie też będę musiał mieć jakieś kwity ? ,ogólnie pasy wyglądają  jak nowe  i mają jakieś  naszywki  z oznakowaniem ..,  czy będą akceptowane  w naszym kraju  ?
POzdrawiam
A kolega już magiczny zwrot "FORM 1"  poznał?
Pasy są komponentem o ograniczonym czasie użytkowania (czy jak się to tam w przepisach zwie).
12 lat i "przegląd/remont", nawet jeśli wyglądają jak nowe.
Jeśli mają naszywki z oznakowaniem, to sprawdź datę produkcji i typ, czy jest zgodny z tym, co tam w reszcie Twoich kwitów stoi.

Dalej ukrywasz, co to za orchidea.
A zapewniam, że na pytaniach o POT, ważenie, przyrządy, pasy się nie skończy.
Jeszcze będzie zabudowa wyposażenia, radio (pewnie czeka Cię wydatek na 8.33),przyczepa...

Ambitnie, ambitnie...

pozdr
Dino

PG

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Liked: 107
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 23, 2015, 22:39 »
https://www.youtube.com/watch?v=_4reuXDPyss

Bez urazy to nic osobistego...

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 137
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 24, 2015, 00:58 »
A kolega już magiczny zwrot "FORM 1"  poznał?
Pasy są komponentem o ograniczonym czasie użytkowania (czy jak się to tam w przepisach zwie).
12 lat i "przegląd/remont", nawet jeśli wyglądają jak nowe.
Jeśli mają naszywki z oznakowaniem, to sprawdź datę produkcji i typ, czy jest zgodny z tym, co tam w reszcie Twoich kwitów stoi.
A to da się obejść, przynajmniej w szybowcach D-xxxx

Można wpisać do POT-a eksploatację pasów według stanu z corocznym przeglądem wykonywanym przez pilota-właściciela.

malar

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 106
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 24, 2015, 20:54 »
JJ. Teraz mnie rozumiesz... Takich pajacy mam ze 40 szt.... Czytajcie przepisy... ignoranci ^ !#*#%*#%*#*!#*!*!!!!

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: Rejestracja szybowca na SP-XXXX
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 24, 2015, 21:18 »
JJ. Teraz mnie rozumiesz... Takich pajacy mam ze 40 szt.... Czytajcie przepisy... ignoranci ^ !#*#%*#%*#*!#*!*!!!!
Malar, ja bym inaczej powiedział - jak nie chce się ignorantowi czytać przepisów, to niech się nie mądrzy,
tylko odżałuje parę groszy, które są ułamkiem tego, co za furę zabulił i czarna robota "zrobi się sama".

Z ULCem w kwestii rejestracji nie miałem przyjemności, ale z LBA 3 razy. I jak w wierszu Szymborskiej "nic dwa razy się nie zdarza".
Najśmieszniej było, gdy dwa takie same IHP (POTy) na taki sam typ szybowca - jeden przeszedł bez problemów, drugi zawisł...
A wystarczyło wydać parę euro, żeby organizacja CAMO napisała, tfu, zrobiła Ctlr+c i Ctrl+v i przybiła pieczątkę.
A pierdoły takie powpisywane, że głowa mała...

pozdr
Dino