Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Rozwój klasy 15-metrowej w Polsce kosztem klasy Standard  (Przeczytany 33962 razy)

GOL

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 178
  • Scio cui credidi
    • Pod niebem Afryki
Odp: Rozwój klasy 15-metrowej w Polsce kosztem klasy Standard
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 24, 2013, 11:23 »
4. Czy mógłbyś doprecyzować koncepcję odnośnie kwalifikacji do SKN dla pilotów klasy Otwartej?

Chodzi mi o deklaratywność dla klasy otwartej. Szczegóły powinna ustalić nowa komisja.

Przykład:  Jak zadeklarujesz, że chcesz jechać do Finlandii w klasie open to dwóch najlepszych z LR z tych co zadeklarowali jadą.
ecc

GOL

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 178
  • Scio cui credidi
    • Pod niebem Afryki
Odp: Rozwój klasy 15-metrowej w Polsce kosztem klasy Standard
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 24, 2013, 11:27 »
1. SZD 55 ma w Twojej koncepcji tylko jedne zawody (Club).

Promyk powinien startować w 2MP - Club i Standard Old

ecc

T7

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Liked: 66
    • Zawody Szybowcowe
Odp: Rozwój klasy 15-metrowej w Polsce kosztem klasy Standard
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 08, 2013, 00:21 »
Kompromisowa propozycja moja i Marka. Każdy z nas nie w pełni zgadza się z niektórymi jej elementami, ale całościowo wydaje nam się optymalna.

Podział klas SMP + zmiana w rankingu + zmiana w regulaminie Kadry.
------------------------------------------------------------------------------
1.
System: SMP + Super-KZS.
5 klas opisanych tylko przedziałem współczynników.
Podział klas powinien zostać zamrożony na co najmniej 6 lat.

KLUB: bez zmian
STD: 1.000 – 0.920 (Jantar Std – ASW 24)
KLAPOWA: 0.915 – 0.863 (LAK 19 – Diana 2)
18M: 0.885 – 0.839 (Jantar 1 – ASG 29)
OTW: od 0.860 (od LS 8-18)
W każdej klasie wszystkie szybowce z danego przedziału współczynników, niezależnie od ich przynależności do klas FAI. W każdej klasie mogą startować szybowce o gorszych osiągach, ale otrzymają najwyższy współczynnik przypisany dla danej klasy - tak jak jest obecnie.

W jednym roku 3 SMP i 2 Super-KZS rotacyjnie w klasach zgodnie z harmonogramem poniżej.
2014
SMP: KLUB, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: STD, 18M
2015
SMP: STD, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: KLUB, 18M
2016
SMP: KLUB, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: STD, 18M
2017
SMP: STD, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: KLUB, 18M
2018
SMP: KLUB, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: STD, 18M
2019
SMP: STD, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: KLUB, 18M

Ewentualnie S-KZS STD w formule – 1.000 - 0.898 (Jantar Std – Discus 2a).
Ewentualnie S-KZS 18M w formule – 0.900 - 0.839 (LS 8 – ASG 29).
Opcjonalnie 3-cie S-KZS KLAPOWA.
S-KZS powinny być wpisane do kalendarza na stałe przez Komisję Szybowcową podobnie jak MP.
Z uwagi na kalendarz zawodów międzynarodowych należałoby łączyć niektóre klasy, aby były rozgrywane w jednym terminie i najprawdopodobniej w jednym miejscu.
Można by łączyć np.:
MP OTWARTA + S-KZS KLUB/STD (w zasadzie oba warianty były już praktykowane i sprawdzone w Lesznie),
MP KLUB/STD + S-KZS 18M.
Propozycja połączenia w klasie KLAPOWEJ szybowców o podobnych współczynnikach, ale znacząco różnych własnościach, wynika ze stosunkowo niewielkiej ilości szybowców, w porównaniu z grupą Jantarów Std i 18-tek. Większa ilość szybowców może być czynnikiem motywującym dla rozwoju tej grupy (oprócz zakupu szybowców, również poprzez wypożyczanie, a dla słabszych finansowo jedyny dostępny może być Jantar 2b). Ponadto były już udane próby łączenia w jednej klasie 15-tek, Standardów i Dwumiejscówek 20-metrowych - w Nitrze (Jantara 2b tam nie było, ale ma zbliżoną rozpiętość do Duo). My sami mamy doświadczenia ze startem Jantara 2b ze Standardami i 15-tkami na MP Otw. w latach 2002 do 2007, wszystkie te szybowce stawały na podium.
Szeroki zakres współczynników dla klasy 18M wynika z założenia umożliwienia dwukrotnego startu dla większości szybowców. Jest on też skutkiem tego, że system zakłada tylko 2 Super-KZS. Dlatego też opcjonalna możliwość 3-cich S-KZS w klasie KLAPOWEJ (lub podobnej). Opcjonalnie, ponieważ może wcześniej warto przetestować, jak będzie funkcjonować taka klasa. Czyli np. przez 2 lata: 3 MP + 2 S-KZS, a później 3 + 3.

2.
Ranking:
- Zniwelowanie różnicy głównego (stałego) współczynnika zawodów fm (a dokładniej - zrównanie tego współczynnika dla wszystkich zawodów);
- Podwyższenie znaczenia współczynnika jakości fj mniej więcej 2-krotnie.
Teraz: f j1 = (106 / (100 * (nr + 6))) – 0,01
Propozycja: f j1 = (112 / (100 * (nr + 6))) – 0,02
W efekcie:
- MŚ, ME, MP – bez istotnych zmian,
- Super-KZS – blisko MP i lepiej niż KZS,
- KZS – poszerzenie przedziału wyników w zależności od wsp. jakości (obniżenie końcowego współczynnika słabszych KZS; podniesienie końcowego współczynnika b. dobrych KZS).

Obecnie współczynnik jakości MP ma maksymalnie 0.09 (co dla dobrych zawodów odpowiada mniej-więcej 90 punktom w rankingu), dla KZS maksymalnie 0,06.
Nowy miałby maksymalnie:
0.17 (170 pkt) – MP, ME, MŚ
0.14 – Super-KZS
0.11 – KZS i inne

Jednoczesne zrównanie współczynnika głównego (stałego) dla wszystkich zawodów i zmiana współczynnika jakości nie zmieniłyby wyniku dla SMP, ME i MŚ.
Dla KZS przedział możliwych wartości współczynnika końcowego poszerzyłby się z 0 - 0.08 na 0 - 0.11.

Punktacja wynikająca z sumy wsp. głównego + wsp. jakości (dla celów porównawczych zostały pominięte wsp. ilości konkurencji i wsp. ilości pilotów):
MP:
Obecnie – maks. 990, Propozycja – maks. 990.
Super-KZS:
Propozycja – maks. 960.
KZS:
Obecnie – 840-920, Propozycja – 820-930.
Propozycja dla Super-KZS wynika z maksymalnej możliwej różnicy między MP i S-KZS dla wsp. ilości konkurencji. Jeżeli na MP rozegra się tylko 3 konkurencje, a na S-KZS maksymalna ilość, to wtedy końcowy wsp. tych zawodów będzie prawie taki sam.

3.
Warunkiem koniecznym przyjęcia do SNK byłby start w co najmniej jednych MP lub S-KZS (obecnie - w co najmniej jednych MP).