Spróbujmy może tę dyskusję bardziej usystematyzować.
Z Waszych wypowiedzi wynika, że jedni są za zmniejszeniem liczby MP, a inni (w tym ja) za ich zwiększeniem. Zastanówmy się jakie argumenty za ZA i PRZECIW.
Moim zdaniem zmniejszenie liczby zawodów spowoduje automatycznie poszerzenie zakresu współczynników, a wręcz w proponowanej klasa 15m mix miałyby startować Diany2 obok J2b i jeszcze do tego Jantary Std, czyli szybowce o zupełnie różnych własnościach lotnych. Łatwo można sobie wyobrazić sytuację, w której wykładający konkurencje preferując te lub inne szybowce lub zawodników skutecznie mógłby wpływać na wynik. Oczywiście jest to skrajność, ale możliwa i niekiedy stosowana.
To według mnie całkowicie dyskwalifikuje ten pomysł.
Zastanówmy się jakie argumenty przemawiają ZA i PRZECIW zwiększeniu liczby zawodów MP.
ZA:
1.
Możliwość płynnego awansu zawodników do innych klas w miarę nabierania doświadczenia i zwiększania swoich możliwości finansowych. Obecnie są w Polsce tylko 2 liczące się klasy: Jantar Std i ASG29. Między nimi jest prawdziwa przepaść finansowa i osiągowa. Ambitny zawodnik ma do wyboru - albo startować w bardzo dobrze obsadzonych zawodach Klub, Standard albo.... no właśnie jeśli ma kasę to kupuje sobie wyczynową osiemnastkę. Ktoś, kto zakupi szybowiec ze średniej półki (jest cały wachlarz takich szybowców do wyboru) właściwie nie ma gdzie startować, jest zmuszony "przyczepić" się do Standardów lub Open.
2.
Zmniejszenie rozpiętości współczynników pozwoli na lepsze porównanie zawodników.
3.
Możliwość startu w 2 MP dla większości szybowców. Pod warunkiem dopuszczenia 2M i J2B do klasy 18m.
4.
Większa specjalizacja zawodników w poszczególnych klasach. Brak "konieczności" startowania w innych klasach tylko dla poprawienia pozycji rankingowej. W przypadku łączonych klas Open i Klub oraz 18m i Standard "Old" będzie to wręcz niemożliwe.
5.
Dopuszczenie większej liczby zawodników i szybowców do rywalizacji na najwyższym poziomie.
6. inne.............
PRZECIW:
1.
Degradacja tytułu MP. Gorsze samopoczucie zwycięzcy i w ogóle medalistów MP.
2.
Więcej pracy dla Komisji Szybowcowej.
3.
Większe wymagania dla organizatorów. Organizacja MP w 2 klasach wymaga dużego lotniska i doświadczonej ekipy.
4.
Spadek frekwencji na KZS. Tutaj można dyskutować. Dobre KZS zawsze się obronią, poza tym ograniczenie liczby startujących do 50 w każdej klasie wymusi konieczność startu na zawodach niższej rangi.
5.
Możliwość startu w 3 zawodach MP dla wielu właścicieli osiemnastek. Można wyeliminować poprzez organizację Open razem z 15m
5. inne..........
Spróbujmy zastanowić się jakie jeszcze są argumenty PRZECIW, ale konkretnie, bez zbytniego wodolejstwa
Pozdrawiam,