Czy Stefano Ghiorzo będąc dyrektorem Alisport strzela sobie w nogę wygrywając na Dianie (VERS- VS !!!)z własnymi szybowcami Silent 2 ?
To mogłoby tłumaczyć ze Alisport pracuje już nad nowym szybowcem wykorzystując technologie SZD-58.
Spekulując, myślę ze, jest to jak zawsze wyścig z czasem.
Jeżeli GP-14 okarze się konkurencyjny dla tej nowej konstrukcji to Alisport będzie w kłopotach . Silent2 jest już nieaktualny, wiec przestanie się sprzedawać a nowa konstrukcja będzie jeszcze w toku.
Tłumaczy to również ten desperacki list Włochów do dyrektora zawodów (próba opóźnienia GP projektu).
,,FES” nigdy nie będzie dobrym rozwiązaniem w szybowcu zawodniczym !!
Wszyscy wiedza ze,,nosek” jest b. ważnym kształtem każdego profilu aerodynamicznego również kadłuba . Jest oczywiste ze symetryczny nos, jak i łopaty śmigła powodują turbulentne zaburzenie w początkowej fazie opływu.
Wiec chwała panu Peszke, trzymam kciuki.
Krzysztof