Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: 13,5 m na start!  (Przeczytany 45520 razy)

Leszek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Liked: 0
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 07, 2015, 13:07 »
Jak Sebastiana usuną z zawodów to się już nie włączy, a chciałbym zobaczyć jak lata GP 14 z Versvsem i Lakiem mini,

L

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 07, 2015, 13:31 »
Spokojnie, myślę że będzie niebawem ponowna okazja do konfrontacji. Może po zawodach ukażą się jakieś reklamówki.
Latają pewno porównywalnie - to już jest maksimum nowinek aerodynamiczno-technicznych /?/. Tom!

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 19, 2015, 23:52 »

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 20, 2015, 09:54 »
I zawody szybowcowe w nowej klasie 13,5 m zakończone! Wygrał włoch Stefano GHIORZO - na polskiej nowej /?/  konstrukcji Diana 2 Versvs. Doskonałość 45?
Szkoda, że zabrakło polaków! Jednego polaka na polskim szybowcu.
Co do nowinek technicznych, w szybowcu GP-14E, który chyba jest najbardziej atrakcyjny, napęd powinien być chyba z przodu, jak u Silenta. Ten wysuwany napęd wygląda trochę archaicznie.
Czekamy na oblot i pomiar rzeczywistych osiągów. Trzymam kciuki.
 
Tom

m..m

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 109
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 20, 2015, 10:52 »
Tak przez ciekawość spytam. Kto jest autorem, mam na myśli projekt, obliczenia i wykonanie nowych skrzydeł Bogini Łowów?

Pozdrawiam
M..M
Pozdrawiam
Michał Grzelak

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Liked: 34
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 20, 2015, 14:58 »
https://www.facebook.com/gpgliders
Fajny, ale wolalbym bez bialego lakieru, tylko polakierowany bezbarwnym (o ile zywica na to pozwala).

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 20, 2015, 20:21 »
https://www.facebook.com/gpgliders
Fajny, ale wolalbym bez bialego lakieru, tylko polakierowany bezbarwnym (o ile zywica na to pozwala).

-zastosowane odporne na wysoka temperature \do 150!\ zywice pozwalaja na malowanie dowolnym kolorem...

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 20, 2015, 21:42 »
Tak przez ciekawość spytam. Kto jest autorem, mam na myśli projekt, obliczenia i wykonanie nowych skrzydeł Bogini Łowów?

Pozdrawiam
M..M

"Just read that the Diana 2 VERSUS is NOT from the DIANA factory but it’s ” done ” by Stefano [Ghiorzo ] himself and the team from Alisport.
 So,…. Stefano modified his own  Diana 2 to a Versus ; his own project and the practical site was done by ALISPORT an Italian firm where Stefano is nowadays the managing director ."

-z Soaring.com

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 20, 2015, 21:53 »
Tak przez ciekawość spytam. Kto jest autorem, mam na myśli projekt, obliczenia i wykonanie nowych skrzydeł Bogini Łowów?
Pozdrawiam
M..M
"Just read that the Diana 2 VERSUS is NOT from the DIANA factory but it’s ” done ” by Stefano [Ghiorzo ] himself and the team from Alisport.
 So,…. Stefano modified his own  Diana 2 to a Versus ; his own project and the practical site was done by ALISPORT an Italian firm where Stefano is nowadays the managing director ."
-z Soaring.com
Też ciekaw jestem, czy te skrzydła to "obrzyn" czy od nowa zrobione.
Chyba, że Stefano przykleił skrzydła od PW-5 ;)
I pytanie, skąd kadłub? Z rozbitka, czy z wyprzedaży komornika?
A może zamiast wymiennych końcówek (jak w innych szybowcach) są po prostu wymienne skrzydła?

pozdr
Dino

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 20, 2015, 22:35 »
Ten Stefano Ghiorzo to bardzo zdolny konstruktor w takim razie. Czuję, że jednak pomagał mu sam p. B. B.:)
Tom!

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 20, 2015, 23:01 »

 http://www.alisport.com/eu/eng/news.htm

-swoje chwalicie...

PS=dziobowy naped FES ma pewna wade=zlozone smiglo psuje oplyw dziobu...

-wady tej jest pozbawiony system zastosowany w  STEMME...

-Kolega konstruuje podobny,mozna go instalowac rowniez w niesymetrycsznych dziobach,elekstryczny,wydaje sie lepszy od S-10...

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/9/4/8/1041849.jpg

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 21, 2015, 08:30 »
Ten Stefano Ghiorzo to bardzo zdolny konstruktor w takim razie. Czuję, że jednak pomagał mu sam p. B. B.:)
Tom!

-a Grzegorz Peszke sam projektuje  GP \w tym i aerodynamika\...

Krys

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Liked: 2
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 21, 2015, 19:29 »
Czy Stefano Ghiorzo będąc dyrektorem Alisport strzela sobie w nogę wygrywając na Dianie (VERS- VS !!!)z własnymi szybowcami Silent 2 ?
To mogłoby tłumaczyć ze Alisport pracuje już nad nowym szybowcem wykorzystując technologie SZD-58.
Spekulując, myślę ze, jest to jak zawsze wyścig z czasem.
Jeżeli GP-14 okarze się konkurencyjny dla tej nowej konstrukcji to Alisport będzie w kłopotach . Silent2 jest już nieaktualny, wiec przestanie się sprzedawać a nowa konstrukcja będzie jeszcze w toku.
Tłumaczy to  również ten desperacki list Włochów do dyrektora zawodów (próba opóźnienia GP projektu).
,,FES” nigdy nie będzie dobrym rozwiązaniem w szybowcu zawodniczym !!
Wszyscy wiedza ze,,nosek” jest b. ważnym kształtem każdego profilu aerodynamicznego również kadłuba . Jest oczywiste ze symetryczny nos, jak i łopaty śmigła powodują turbulentne zaburzenie w początkowej fazie opływu.
Wiec chwała panu Peszke, trzymam kciuki.
Krzysztof

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 21, 2015, 21:23 »
,,FES” nigdy nie będzie dobrym rozwiązaniem w szybowcu zawodniczym !!
Wszyscy wiedza ze,,nosek” jest b. ważnym kształtem każdego profilu aerodynamicznego również kadłuba . Jest oczywiste ze symetryczny nos, jak i łopaty śmigła powodują turbulentne zaburzenie w początkowej fazie opływu.
Nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba na tym forum jakiś czas temu czytałem wątek z zachwytem nad FESem.
I opinię, że złożone śmigło daje opór porównywalny z otwartym okienkiem w szybowcowej limuzynce.
Więc jak to w końcu jest?
Mi się nie chce liczyć.

Jako zadrę wprowadzę muchołapki.
W standardowym wykonaniu też powodują jakiś opór. I to w oporogennym miejscu - przejście skrzydło-kadłub.
Ostatnio pojawiają się "garaże" dla muchołapek. Może przez analogię wykonać podcięcia pod łopatki śmigiełka FES?

pozdr
Dino

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: 13,5 m na start!
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 21, 2015, 21:32 »
Te śmigiełka z przodu to wcale dużo oporu nie dają. Może o 1 spada doskonałość? Przecież po złożeniu świetnie pasują do kadłuba. Natomiast technologia Diany 2 jest bardzo dobrze chroniona przez jej konstruktora B.B. Nie sądzę żeby odbywał się właśnie jakiś jej transfer. I mówiąc to mam też na myśli  wiedzę o profilach szybowcowych. Duża kasa.
Silent to już stara konstrukcja, pewnie profile też. Ale doskonałość rzędu 40 nie jest taka zła dla 13 metrów rozpiętości.
Poza tym ten napęd elektryczny. No no.
Tom
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2015, 21:39 wysłana przez Tom »