Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Głosowania KS. Event marker, cisza radiowa, likwidacja SMP Std, SMP Club co roku  (Przeczytany 14982 razy)

Marek J

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Liked: 297
  • Try not! Do or do not! There is no try!
    • KSS Jeżów Sudecki
   <....>Czy jest jakaś partia na obecnej Polskiej scenie politycznej na którą mógł bym z czystym sumieniem zagłosować ?

KSS

Nie żartuj, bo gdzie trzeba jeszcze raz zmienią statut, zakazując członkostwa członkom partii KSS.

Nie muszą niczego zmieniać.
Ponad prawem i Statutem jest wola Prezesa i Najwyższego Wodza.
"Tam gdzie trzeba", działają tak już od kilku lat.
Pzdr
MkJ
---
Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

T7

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Liked: 66
    • Zawody Szybowcowe
... a trybu stealth nie wolno włączać ...
Z jakiego powodu?

malar

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 106
Z tym Flarmem to czysta demagogia. Głównymi przeciwnikami są ci, którzy Flarmu nie mają i nie znają, czyli 90% "klubów" i opowiadają o jakimś przeszkadzającym "piszczeniu". Nonsens - Flarm nie odzywa się, jeśli nie musi. Latam z tym od 2009 r bo taki szybowiec w Niemczech kupiłem i uważam, że w tłoku, w kominie, ci którzy latają we mgle pod podstawą, lub naprzeciw w okolicy punktu, bez Flarmu, są wobec mnie nie fair, bo mi cierpnie skóra, a oni lecą na przełaj lub naprzeciwko, w błogim przeświadczeniu, że nic nie grozi. Na szczęście coraz więcej pilotów tego urządzenia używa, choć znam takiego co ma, ale nie używa, bo coś tam.
DZIĘKI FLARMOWI DOPIERO WIDAĆ, ILE NIE WIDAĆ, MIMO STARANNEJ OBSERWACJI ZEWNĘTRZNEJ.
I dlaczego czekać do 2017 roku? Bo co? Piloci mają zebrać pieniądze na ten zakup czy coś? Latanie to sport drogi i trzeba wydać te 2500 zet aby zwiększyć szanse swoje i innych. Powszechność Flarmu faktycznie obniża próg ostrożności, ale - mówiąc w przenośni - mamy nie zapinać pasów i rezygnować z ABS czy DSCT w samochodach bo nam próg ostrożności dzięki temu się obniża?
Sebastianowi Flarm może szkodzić, bo i tak wszyscy wiszą mu na ogonie, a trybu stealth nie wolno włączać, ale czy zwykli oracze nieba mają ten problem?
Holówki i inne samoloty latające w okolicach lotnisk, np. szkolące - przymusowo i od zaraz.

Panie Ryszardzie.... litości

malar

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 106
Proszę, weźcie jeszcze pod uwagę, że na niektórych zawodach holówki lądują z wiatrem aby zaoszczędzić czas. Wówczas Flarm jest bardzo przydatny.

No to od tego jest chyba koleś z radiem który "puszcza" samoloty do startu. Zbawi Was te 5 min dłużej jeżeli nie będą rumakować?

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Koledzy, jak to niestety zwykle u nas bywa - ilu dyskutantów tyle opinii. Nic dobrego z tego nie wynika - tyle co najwyżej, że praktycznie nie ma już chętnych do działania w KS - wielu z nas woli ustawiać się w roli recenzenta czyichś działań niż samemu zrobić coś pożytecznego. Uważam, że jeśli jakimś cudem powstanie nowa KS to powinna we własnym gronie lub/i przy wsparciu tzw. "zewnętrznych ekspertów" (trenerzy kadry i kilku innych "uczonych w piśmie") opracowywać własne i obrabiać napływające ze środowiska wnioski/propozycje i je po prostu głosować zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem. Wieloletnie doświadczenia dowodzą, że wszelkie rozwleczone dyskusje kończą się co najwyżej rezygnacją z wprowadzania czasami niezbędnych zmian. Jeśli więc KS uzna ,że flarmy w holówkach, kontrola masy w clubach A, cisza radiowa na zawodach, etc.. są potrzebne to przegłosuje to i finito.. A jeśli ktoś ma inne pomysły i uważa je za cenne to niech startuje do KS.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2016, 10:15 wysłana przez tomkrok »

Izydor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 197
  • Liked: 99
Tomku, zgadzam sie, ze musi byc ktos kto bedzie wprowadzal zmiany i bral za to odpowiedzialnosc. Problem w tym by zaplanowac zmiany tak by nie byly zaskoczeniem.
Przyjmijmy np:
1. Propozycje zmian na 2017 musza byc opublikowane do 30.06. 2016 ( mozna o nich spokojnie porozmawiac na zawodach i w aeroklubach) Publikowanie propozycji moze byc forma promocji swojego programu dla nowych kandydatow do KS.
2. Zmiany na 2017 sa przeglosowane w pazdzerniku i publikowane 31.10.2016. (Plany urlopowe czesto sklada sie w Listopadzie, treba wybrac zawody np: bez Arkusa)
3. Po 31.10 moga byc glosowane tylko b.pilne poprawki( Moglo by przy ich zatwierdzaniu dzialacprawo veta w KS)

andrzej

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 604
  • Liked: 86
Popieram Tomka w sprawie podejmowania decyzji przez KS .Ci którzy w niej działaja niech podejmują decyzje (ufam że w najlepszej wierze).
Bez tego oprócz nieustannych sporów nic się nie zmieni.
A chętnych do KS nie ma ....
andrzej

mc

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Liked: 0
Pytanie laika, ale czy FLARM w takiej Wildze będzie w ogóle słychać?  ;D
Pozdrawiam,
Maciek

GOL

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 178
  • Scio cui credidi
    • Pod niebem Afryki

3. Glosowanie - Rozszerzenie klasy 15m o szybowce klasy dwumiejscowej. Probnie 2016


Przypomina mi się scena z Rejsu na temat "jeszcze więcej optymizmu" bo szybowce dwumiejscowe już były dopuszczone... "kanapka" polega na tym, że rozszerza się o 20m szybowce klapowe o max masie 800kg... a to już inna bajka... ich uniwersalność pogodowa (zakres obciążenia powierzchni) jest dużo większa niż ls8-15.
W praktyce przenosimy, w ten sposób problem ze standardów kiedy to latały LS8-15 z jantar std.... Okazało się wtedy, że to pogoda do spółki z task-seterem rozgrywa zawody a nie szybownicy.

No ale widać potrzeba nam jeszcze więcej optymizmu.... (próbnie.... hihihihihi)


https://www.youtube.com/watch?v=_Guo6IMoZFQ
ecc

GOL

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 178
  • Scio cui credidi
    • Pod niebem Afryki

5. Wprowadzeniem obowiazku stosowania flarmu w samolotach holujacych w SMP i KZS od 2017 w

Jeśli flarm pomaga lotnikowi "wiedzieć" to niech go stosuje... sęk w tym, że flarm często powoduje zbyt wielki stres i pilot "ślepnie". Polecam Pilot cabin load... i ślepota w stresie.
Istnieją badania naukowe, które udowodniły drastyczny spadek percepcji pod wpływem stresu.
Do Flarma trzeba się przyzwyczaić i trzeba go umieć obsługiwać... i coś o nim wiedzieć... Nie jest tajemnicą, że jest to wyjątkowo stresujące urządzenie.
Zmuszanie pilota do stosowania tego (nie wymaganego przepisami) urządzenia jest złym pomysłem.
Zwykły holownik (nauczony chodzenia swoimi ścieżkami) nigdy nie będzie mógł się zapoznać z niuansami tego systemu bo musiał by też być często latającym zawodnikiem szybowcowym. Tylko wtedy Flarm cokolwiek pokazuje
ecc

Lukasz Blaszczyk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 283
  • Liked: 78
  • www.lukaszblaszczyk.com
    • Sportowiec
Rieti 2014, trening malutkiej reprezentacji z Polski, klasa szybowców 20m połączona z klasą otwartą, na odprawie głównej padło zapytanie czy można latać Arcusami z masą 800kg - tak można ale zmieniamy wtedy współczynnik szybowca jeśli ktoś deklaruje masę 800kg. Żaden z Włochów, Austriaków, Niemców, Hiszpanów nie zgodził się żeby szybowce te latały z takim samym współczynnikiem jak dla masy 750kg. My się też zgodziliśmy na proponowane rozwiązanie. Ludzie Ci nie byli topowymi zawodnikami - latają teraz bardziej dla przyjemności (Mueller, Gantenbrik, Alvaro) ale naloty mają znacznie większe od topowych pilotów i doświadczeniem niewiele odbiegają - ich racje były raczej słuszne i poparte doświadczeniem. Sugerowali, że w silnych warunkach Arcusem lata się dobrze z masą 800kg i można wykręcić wtedy bardzo dobry wynik - więc coś za coś względem 750 kg ;)

Mi flarm pomaga i lubię go i w holówkach jak był w Rayskalii, Rieti i gdzieś tam jeszcze to czułem się prawie jak w ruchu kontrolowanym - ale czujność i tak zawsze pilot musi zachować na jak najwyższym poziomie - nic nie zwalnia go z myślenia, zapobiegania i przewidywania rozwoju sytuacji.

Wasz
BL
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2016, 14:14 wysłana przez Lukasz Blaszczyk »
www.lukaszblaszczyk.com

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships"

Partnerzy:
www.osiedleksiazenice.pl/
www.kontakt.io/
www.cnc-plus.de/

SzymonStarosolski

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Liked: 16
Obawiam sie ze (nie tylko ja, ale wielu z nas) zamiast stosować techniki i trenować nawyki których nauczył mnie mój instruktor. Zacznę głupiec od pikania. Bo dobrze byłoby polatać z flarmem przed zawodami, nauczyć sie jak go jeść, a tak przylatujesz na zawody dostajesz farma i w pierwszym holu skaczesz bo zapikało. Oczywiście teraz lekko wyolbrzymiam, ale jak pierwszy raz wsiadłem na G1000 żałowałem ze szkolenie ograniczyło sie do przeszkolenia na ziemi.

Lukasz Blaszczyk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 283
  • Liked: 78
  • www.lukaszblaszczyk.com
    • Sportowiec
Obawiam sie ze (nie tylko ja, ale wielu z nas) zamiast stosować techniki i trenować nawyki których nauczył mnie mój instruktor. Zacznę głupiec od pikania. Bo dobrze byłoby polatać z flarmem przed zawodami, nauczyć sie jak go jeść, a tak przylatujesz na zawody dostajesz farma i w pierwszym holu skaczesz bo zapikało. Oczywiście teraz lekko wyolbrzymiam, ale jak pierwszy raz wsiadłem na G1000 żałowałem ze szkolenie ograniczyło sie do przeszkolenia na ziemi.

Warto poczuć się pewnie w szybowcu zanim wystartuje się na zawodach, tym bardziej, że się to odczuwa, że coś trzeba jeszcze doszlifować. Zawężone pole widzenia wywołane czynnikami dekoncentrującymi to przesłanka do wypadku, priorytety odchodzą wtedy w niekontrolowany sposób i pociągają niekontrolowane decyzje. Poćwicz sobie zimą na sucho, może da radę podłączyć flarma pod Condora albo inna aplikację.
www.lukaszblaszczyk.com

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships"

Partnerzy:
www.osiedleksiazenice.pl/
www.kontakt.io/
www.cnc-plus.de/

GOL

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 178
  • Scio cui credidi
    • Pod niebem Afryki
Pytanie laika, ale czy FLARM w takiej Wildze będzie w ogóle słychać?  ;D

NIE BĘDZIE - jedyna zaleta, że szybownikowi mogło by to pomóc zauważyć wcześniej taką holówkę... ale jak ją zauważy to i tak nic nie będzie mógł zrobić bo będzie poniżej wysokości wyczepienia prawdopodobnie na prostej do lądowania.

Jednym z niuansów większości (albo wszystkich) stosowanych Flarmów jest brak interfejsu słuchawkowego.
Pożyczona jednostka przylepiona na rzepa... bez szkolenia pilotów samolotowych, którzy nigdy nie mieli z tym do czynienia to bardzo nie kompletny pomysł.
Dochodzi jeszcze odpowiedzialność za sprawność urządzenia, aktualność oprogramowania i prawidłowe umieszczenie obu anten oraz ich odpowiedni typ..

Jestem za proceduralną separacją holówek z obserwacją z ziemi, która pozwoli wydać ostrzeżenie w przypadku odstępstwa od procedury... (np. awaryjne lądowanie szybowca czy powrót zespołu na lotnisko)
ecc

GOL

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 178
  • Scio cui credidi
    • Pod niebem Afryki
kolejnym niuansem flarma na holu jest to, że czasami traktuje holówkę jako obiekt kolizyjny w stosunku do holowanego szybowca z flarmem i wydaje ostrzeżenie... potrafi to nieźle zmylić obu pilotów zanim się zorientują co się dzieje, mogą wykonać zbędne czynności w stresie.

Dopiero jak zacząłem latać szybowcem dwumiejscowym zauważyłem jak ludzie reagują w stresie... niema to nic wspólnego z prawidłowym działaniem. Sam też doprowadziłem do swojego wypadku działając w stresie w sytuacji stosunkowo łatwej.
ecc