Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Głosowania KS. Event marker, cisza radiowa, likwidacja SMP Std, SMP Club co roku  (Przeczytany 14980 razy)

Żółw

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 607
  • Liked: 241
  • Obojętność jest gorsza od nienawiści. Wyklucza wsz
Poniżej głosowania jakie trwają.

1. Glosowanie - zmiana w systemie obliczania rankingu klasy 20m w MS/ME
2. Glosowanie - modyfikacja tabeli wspolczynnikow, uwzglednienie Perkoza i ASG32.
3. Glosowanie - Rozszerzenie klasy 15m o szybowce klasy dwumiejscowej. Probnie 2016
4. Wprowadzenie wymogu wazenia klasy klub w SMP w roku 2016.
5. Wprowadzeniem obowiazku stosowania flarmu w samolotach holujacych w SMP i KZS od 2017 w pozostalych od 2018.
6. Głosowanie - zatwierdzenie kalendarza 2016 v.6
7. Głosowanie - cisza radiowa na SMPO i SMPK oraz Event Marker na SMPO w 2016
8. Glosowanie - Modyfikacja systemu rozgrywania zawodow, corocznie SMPC... do 2020

==========================================
Ad. 3. Glosowanie - Rozszerzenie klasy 15m o szybowce klasy dwumiejscowej. Probnie 2016
Ponizej propozycja zmian w tabeli wspolczynnikow Tab-1a, Tab-1b i Tab-1c (Zalacznik do II regulaminu zawodow)
Prosze o glosowanie w celu zatwierdzenia.

Komentarz:
Zmiany w tabeli wspolczynnikow zawieraja:

a) Poprawa tabeli zauwazona w Stalowej
W tabeli 1c (klasa Otwarta):
zamiast LAK 19 (18m) - powinno być LAK 19
zamiast LS 8 (18m) - LS 8
zamiast ASW 28 (18m) - ASW 28
zamiast Discus 2 (18m) - Discus 2.

b) Aby rozszerzyc klase 15m nie zmieniajac wspolczynnika dla „Standartow 18m” musimy kosmetycznie zmienic wspolczynnik Arcusa o 0,001. W miedzynarodowej tabeli najmniejsza zmiana/skok wynosi 0,01. Poza tym Diana2 ma conajmniej takie same osiagi jak Arcus.

c) Uzupelnie tabeli o 2 nowe szybowce: Perkoz i ASG32.

Wniosek Witka:
Współczynnik ASG32 « dnia: Wrzesień 26, 2015, 13:38 »
Składam wniosek o przyznanie współczynnika wyrównawczego dla szybowca ASG 32.
Proponuję identyczny z szybowcem Arcus:
W Tabeli 1a, klasa 18 - 0,860.
W Tabeli 1c, klasa Otwarta - 0,856 / 0,867.
Witold Czarnik

Zakresy wspólczynników:
STD: 1.000 – 0.898 (Jantar Std – Discus 2) - 10,2%
15M: 0.920 – 0.863 (ASW24–Diana 2) - 6,2%  15M2016 0.920–0.861 (ASW24–Arcus) - 6,5%
18M: 0.895 – 0.839 (ASW 20L – ASG 29) - 6,3%
OTW: wspólczynniki zmienne w/g tabeli 1c - 13,3%

Ponizej odpowiednie tabele (1a,1b,1c).

===========================================================
Ad. 8.
Ponizej propozycja modyfikacji systemu rozgrywania zawodow, corocznie SMPC/SMP15m/SMPO/KZS_STD/KZS18m do 2020 (zamiast zamiennie SMPSTD i SMPC)
Prosze o glosowanie w celu zatwierdzenia.

Komentarz:
Rozgrywanie corocznie SMP w klasie klub jest bardziej dopasowane do polskiej rzeczywistosci i odpowada zyczeniom wiekszosci srodowiska.
Zakres wspolczynnikow w klasie Std. jest bardzo rozlegly i problematyczny.
Nowy system jest takze duzo prostszy bo nie zawiera corocznej rotacji zawodow i daje mozliwosc startu w kazdej z 5 klas.

W naszych warunkach rozgrywanie klas mieszanych pozostanie jeszcze aktualne przez conajmniej 10 lat. W tej sytuacji nie musimy pilnowac spelnienia wszystkich warunkow klas miedzynarodowych bo ich i tak w tej formie nie rozgrywamy.

System:
5 klas opisanych tylko przedziałem współczynników.
KLUB: bez zmian
STD: 1.000 – 0.898 (Jantar Std – Discus 2) - 10,2%
15M: 0.920 – 0.861 (ASW 24 – Arcus) - 6,5%
18M: 0.895 – 0.839 (ASW 20L – ASG 29) - 6,3%
OTW: współczynniki zmienne wg tabeli 1c  - 5,1 - 13,3%

W każdej klasie wszystkie szybowce z danego przedziału współczynników, niezależnie od ich przynależności do klas FAI. W każdej klasie mogą startować szybowce o gorszych osiągach, ale otrzymają najwyższy współczynnik przypisany dla danej klasy.

Corocznie 3 SMP i 2 KZS w nastepujacych klasach:
SMP: KLUB, 15M, OTW.;           KZS: STD, 18M
Powyższy system obowiązuje nie krócej niż do roku 2020

« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2016, 18:46 wysłana przez Żółw »
Pozdrawiam
Żółw

malar

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 106
Po co ten flarm w samolotach holujacych ?

Moss

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Liked: 0
Po co ten flarm w samolotach holujacych ?

Hmmm, np by udokumentować hol? Strzelam.

J

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 197
  • Liked: 150
 Żeby wkurwić właścicieli holówek ?  Tak tylko strzelam .

Zbyszek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Liked: 10
Fajnie pjuka podczas holu?

MirekMatkowski

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Liked: 39
Odp: Głosowania KS. Event marker, cisza radiowa, likwidacja SMP Std, SMP Club
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2016, 02:51 »
Żeby wkurwić właścicieli holówek ?  Tak tylko strzelam .
Pawel,
Zolw "zapomnial" Wam skopiowac dosyc istotna informacje.
Bylo planowane, ze w pierwszych latach (od 2017) KS bedzie dysponowac zestawem flarmow, ktore beda
wypozyczane organizatorom na czas zawodow tzn. nie wymusza to ze strony wlacicieli samolotow, zadnych
inwestycji
. Manipulacja ala Zolw, cytaty pozbawione kontekstu.

Apeluje o odrobine wyobrazni.
Jak dlugo trwala dyskusja na temat flarmow?
Prezentacja http://www.szybowce.com/wp-content/uploads/2014/02/Jak-przezyc-szybownictwo_2014b-_CMMatkowski.pdf pochodzi z roku 2005 [/b]  (http://www.szybowce.com/dla-nas/bezpieczenstwo/)
Gdyby to tak dlugo nie trwalo, to moze by sie ktos uratowal.

Prewencja jest duzo lepszym rozwiazaniem jak tylko reagowanie na zdarzenia.
Mamy w tej chwili taka sytuacje: wszystkie szybowce na zawodach maja flarmy a samoloty holujace mieszaja
miedzy nimi, w bardziej lub mniej zorganizowany sposob. To jest wyrazna luka systemowa.
Przeslanki do wypadku z udzialem samolotow holujacych w poprzednim sezonie byly.
I znowu mielismy szczescie.

Nie mniej wazne jak dobre wyniki sportowe, jest dobry standard bezpieczenstwa.
Uwazam, ze jedno drugiego nie wyklucza i na dzień dzisiejszy obydwa elementy prosza sie o lepsza jakosc.

"Inteligencja to zdolnosc dopasowania sie zmianom" (cyt. Stephen Hawking)

KS zawiesila 2go stycznia swoja dzialalnosc i przeszla na "tryb awaryjny".

Zycze Wszystkim udanego i bezpiecznego sezonu 2016.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2016, 03:22 wysłana przez MirekMatkowski »
(PL)    Safety isn't free
(GER) Freedom isn't free
www.soaring-systems.com

PKHugo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Liked: 15
Witam,
Czy jest szansa żeby dowiedzieć się ile było tych przesłanek dotyczących kolizji samolotu holującego z szybowcami na zawodach…??

Żółw

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 607
  • Liked: 241
  • Obojętność jest gorsza od nienawiści. Wyklucza wsz
Cytuj
Zolw "zapomnial" Wam skopiowac dosyc istotna informacje.
Bylo planowane, ze w pierwszych latach (od 2017) KS bedzie dysponowac zestawem flarmow, ktore beda
wypozyczane organizatorom na czas zawodow tzn. nie wymusza to ze strony wlacicieli samolotow, zadnych
inwestycji. Manipulacja ala Zolw, cytaty pozbawione kontekstu.

Poniżej Mirku całe uzasadnienie uchwały - czyli kontekst.

To było poddane pod głosowanie.

Nie wlepiałem wszystkich uzasadnień bo byłoby to strasznie długie. Zrobię to niebawem aby był kontekst wszystkich a nie wybranych.

Co do bezprawnego upubliczniania "dyskusji KS" - jak już wcześniej napisałem to nie dyskusja lecz głosowania , które muszą być publikowane a nie żadna dyskusja. Dyskusja rozpoczęła się teraz.

=====================================

Ponizej propozycja wprowadzenia obowiazku stosowania flarmu w samolotach holujacych w SMP i KZS od 2017 a w pozostalych od 2018.
Prosze o glosowanie w celu zatwierdzenia.

Komentarz:
Dzialanie prewencyjne, podniesienie standartu bezpieczenstwa.
Widzialnosc z samolotow holujacych jest jeszcze gorsza niz w szybowcach.
KS powinna miec w okresie przejsciowym  na wyposazeniu kilka flarmow by umozliwic ich wypozyczenie organizatorom zawodow za drobna oplata.
Ta zmiana ma sluzyc usunieciu luki systemowej: obowiazkowe flarmy w samolotach holujacych w SMP i KZS od 2017 w pozostalych od 2018. => II_Reg_Zawodow_2015.pdf Pkt. 1.4.2

1.4.2
...
h. stosować liny holownicze w dobrym stanie oraz o długości minimum 35m oraz zatrudniać pilotów holujących z odpowiednim doświadczeniem.
Samoloty holujące maja obowiązek posiadania sprawnego urządzenia FLARM (Dla zawodow rangi SMP i KZS wymóg obowiazuje od roku 2017 a dla pozostalych zawodow od roku 2018.)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2016, 16:10 wysłana przez Żółw »
Pozdrawiam
Żółw

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 535
  • Liked: 252
A tak abstrahując od statystyk niebezpiecznych zbliżeń z holówkami.
Jakie są argumenty "przeciw" FLARMowi w holówkach? (oprócz pipkania, denerwującego czasem - nie przeczę).
Moje zdanie: piszczenie czasem wkurza niesamowicie, ale chyba tylko dlatego, że rozglądam się
na zewnątrz. I holówki na kursie przeciwnym/zbieżnym widzę. Zazwyczaj.

Mam nadzieję, że zapis o linach i holownikach nie budzi kontrowersji.

pozdr
Dino

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Proszę, weźcie jeszcze pod uwagę, że na niektórych zawodach holówki lądują z wiatrem aby zaoszczędzić czas. Wówczas Flarm jest bardzo przydatny.
MS

J

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 197
  • Liked: 150
   Flarm ok możemy ładować nawet po dwa do jednego statku powietrznego , natomiast nic to urządzenie nie da jeśli nie będzie zainstalowane poprawnie , a kto to sprawdza ? Czy mamy jakiegoś prawdziwego specjalistę w Polsce od tych urządzeń ? Czy każdy z nas kieruje się własnymi odczuciami ?
Lina 35 m ok (to się czasami opłaca) , w dobrym stanie ok (nie wyobrażam sobie aby do tej pory było inaczej ).
Pilot holujący z odpowiednim doświadczeniem ? Macie propozycję kryteriów które musiał by spełniać taki pilot ? Co znaczy odpowiednie doświadczenie ?Jak sprawdzicie Czechów ? Choć to za moment nie będzie problemem wszak rozpoczęli szeroko pojętą wyprzedaż swojego sprzętu .  Gdzie zdobywać to doświadczenie ?
Aby nie zabrakło sprzętu do holowania ze "wszystkimi bajerami" jak i pilotów z odpowiednim doświadczeniem KS powinna wskazać "poligon " oraz "króliki doświadczalne" innymi słowy określić zasady zdobywania doświadczenia w tej kwestii .
Dziwna sprawa , politycznie rzecz ujmując raczej bliżej mi do liberałów ale z drugiej strony patrząc na moje wypowiedzi jestem dość konserwatywny w wielu dziedzinach życia ? Czy jest jakaś partia na obecnej Polskiej scenie politycznej na którą mógł bym z czystym sumieniem zagłosować ?

Marek J

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Liked: 297
  • Try not! Do or do not! There is no try!
    • KSS Jeżów Sudecki
   <....>Czy jest jakaś partia na obecnej Polskiej scenie politycznej na którą mógł bym z czystym sumieniem zagłosować ?

KSS
Pzdr
MkJ
---
Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

Bogdan Dorozko

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • Liked: 76
Cytuj
Czy jest szansa żeby dowiedzieć się ile było tych przesłanek dotyczących kolizji samolotu holującego z szybowcami na zawodach…??

Statystyk nie znam, ale w zeszłym roku na Leszno Cup omal nie doszło do tragedii. Czy flarm by pomógł? Trudno powiedzieć, na pewno by piszczał.

RB

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Liked: 146
   <....>Czy jest jakaś partia na obecnej Polskiej scenie politycznej na którą mógł bym z czystym sumieniem zagłosować ?

KSS

Nie żartuj, bo gdzie trzeba jeszcze raz zmienią statut, zakazując członkostwa członkom partii KSS.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2016, 11:35 wysłana przez RB »

RB

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Liked: 146
Z tym Flarmem to czysta demagogia. Głównymi przeciwnikami są ci, którzy Flarmu nie mają i nie znają, czyli 90% "klubów" i opowiadają o jakimś przeszkadzającym "piszczeniu". Nonsens - Flarm nie odzywa się, jeśli nie musi. Latam z tym od 2009 r bo taki szybowiec w Niemczech kupiłem i uważam, że w tłoku, w kominie, ci którzy latają we mgle pod podstawą, lub naprzeciw w okolicy punktu, bez Flarmu, są wobec mnie nie fair, bo mi cierpnie skóra, a oni lecą na przełaj lub naprzeciwko, w błogim przeświadczeniu, że nic nie grozi. Na szczęście coraz więcej pilotów tego urządzenia używa, choć znam takiego co ma, ale nie używa, bo coś tam.
DZIĘKI FLARMOWI DOPIERO WIDAĆ, ILE NIE WIDAĆ, MIMO STARANNEJ OBSERWACJI ZEWNĘTRZNEJ.
I dlaczego czekać do 2017 roku? Bo co? Piloci mają zebrać pieniądze na ten zakup czy coś? Latanie to sport drogi i trzeba wydać te 2500 zet aby zwiększyć szanse swoje i innych. Powszechność Flarmu faktycznie obniża próg ostrożności, ale - mówiąc w przenośni - mamy nie zapinać pasów i rezygnować z ABS czy DSCT w samochodach bo nam próg ostrożności dzięki temu się obniża?
Sebastianowi Flarm może szkodzić, bo i tak wszyscy wiszą mu na ogonie, a trybu stealth nie wolno włączać, ale czy zwykli oracze nieba mają ten problem?
Holówki i inne samoloty latające w okolicach lotnisk, np. szkolące - przymusowo i od zaraz.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2016, 11:29 wysłana przez RB »