Dlatego lepiej postarać się o to, żeby przyczepa była jednak lekka (przynajmniej w dowodzie:P )
Z przyczepą lekką z prawkiem kat. B można przekroczyć 3,5t DMC - dokładnie do 4250 kg, pod warunkiem, że DMC pojazdu ciągnącego nie przekracza 3,5t (mówiąc wprost - przyczepę lekką możesz ciągnąć np. busem o DMC 3500kg). Nie wiem jednak jak to się ma do VIAtoll'a (ale chyba trzeba mieć).
Z przyczepą ciężką (a właściwie "nie-lekką", bo "ciężka" w Prawie o Ruchu Drogowym nie występuje) jest problem. Kombinowałem kiedyś z wynajmem samochodu do ciągnięcia przyczepy o DMC 1300 i udało się podpiąć do Insigni (liftback, diesel 2,0) - DMC zestawu 3460 - na bramkach musiałem dowody pokazywać, bo chcieli kasować za ciężarówkę;-). Inne auta na ogół przekraczały w zestawie 3500kg DMC.
Przy zakupie trzeba uważać na francuzy - często mają (nie wiem dlaczego) wpisane w dowód DMC przyczepy mniejsze niż 750, więc możesz się naciąć na auto, którym nawet lekkiego krakusa nie pociągniesz (spotkałem się z tym w dużym, wydawać by się mogło, Citroenie Berlingo i słyszałem że to u Francuzów częste.
Przy okazji: na niektórych autostradach kasują nie za masę, a za ilość kół, więc jaka by nie była przyczepa, płacisz jak za ciężarówkę. Ba! Nawet bez przyczepy, jeżeli masz na tylnej osi "bliźniaki", kasują! Za koło zapasowe i koło kierownicy ponoć nie;-)