Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Silinik dolotowy do Jantara -elektryczny, FES  (Przeczytany 7864 razy)

WiktorSP

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Liked: 2
    • Szybowce Paralotnie
Odp: Silinik dolotowy do Jantara -elektryczny, FES
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 08, 2013, 12:54 »
Zastanawia mnie jeden problem. W tych akumulatorach w trakcie ładowania konieczne jest tz. balansowanie.
Są do tego specjalne ładowarki z balanserem. ten pakiet ma 12 cel i każda cela  musi być osobno balansowana a takich pakietów ......
W poprzednim poście moim jest błąd jeśli chodzi o akumulatory konieczne by było zastosowanie przynajmniej 20 pakietów
Co przy pełnym obciążeniu 250A wystarczyło by na około 20 min pracy.
Do podtrzymania wysokości lotu po prostej wystarczy połowa mocy i czas pracy się zwiększy do 40 min.
Przy tych silnikach jest podawane Kv : 150 rpm/V   co znaczy że na tym aku przy  1V ma 150 obr/min - przy 44V 6600obr/min
śmigło http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18072__Carbon_Fibre_19x11_Folding_Prop_Blades.html średnica 475mm a prędkość obwodowa końcówki śmigłą to 164m/sek a dźwięku 340m/sek. Można zwiększyć średnicę śmigła ale większego nie znalazłem. Przy 20KM w PPG mają śmigła 125 a siła ciągu statycznego 58kg. A może poszukać inny silnik który by nie musiał mieć większych Voltów by zwiększyć obroty
koszt 20 aku 5180 dolarów
Pozostaje spory problem z naładowaniem tych pakietów. Konieczność zrobienia skomplikowanej i drogiej ładowarki.
W niektórych aeroklubach nie pozwalają ładować modelarzom takich akumulatorów w hangarach ze względu bezpieczeństwa - palą się jak napalm. Trwałość takich aku  jak się dba i ładuje małymi prądami to 2 lata ! troszkę drogo się robi.
Znalazłem 9KM silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25410__Turnigy_RotoMax_80cc_Size_Brushless_Outrunner_Motor.html 150A max i do podtrzymania wysokości by wystarczył