Skoro już przywołano I Regulamin, to może nie powinno się pomijać pkt 4 - Postanowienia Ogólne, który w pkt 4.1 i 4.2 odnosi się do posiadania licencji sportowej. I pytanie - kiedy, jeśli nie w trakcie kwalifikacji zawodników zweryfikować fakt posiadania licencji? Oraz pytanie drugie - czy trzy miesiące mijającego roku to naprawdę zbyt krótki czas na przesłanie do AP skanu jednego formularza i wpłacenie paru złotych, aby legitymować się ważną licencją...?
Mocno utrwaloną, nie wiem czy dobrą, praktyką stało się zgłaszanie na zawody na zapas, a później odpuszczanie miejsca w ostatniej chwili, co innym chętnym nie daje już szansy udziału w zawodach. Zgodnie z I Regulaminem, lista zawodników publikowana przez organizatora powinna zawierać między innymi typ szybowca i znaki konkursowe... Tymczasem regularnie na listach zakwalifikowanych zawodników figuruje monotyp TBD (zapewne spełniający wymagania dla danej klasy 😉), a jeszcze częściej większa grupa zawodników wybiera takie same znaki konkursowe (Tango Brawo Delta 🙃)... Jedno i drugie oznacza, że stan przygotowań do udziału w zawodach jest raczej niezbyt zaawansowany, ale czemu nie załapać się na listę, a potem będziemy się martwić... Na koniec organizatorzy (wiem z doświadczenia) dostają publiczny łomot (również na tym forum) za to, że zawodnikom, którzy "z przyczyn losowych" nie mogą wziąć udziału w zawodach, nie chcą bez gadania zwrócić wpisowego...
Może to nieco przydługie, ale skoro obowiązujące Regulaminy wprowadzają określone wymagania, to może wszyscy je szanujmy, a nie stosujmy wybiórczo tylko to co nam pasuje...
A w ogóle, to nadal uważam, że w SMP (podobnie jak MŚ i ME) powinno startować nie 50 zawodników, ale ok. 30 - oczywiście posiadających ważną licencję sportową jako warunek kwalifikacji 😉